Ασφαλιστικές και τράπεζες δεύτερες στη λίστα παραπόνων στο ΣτΚ

Μετά τις τηλεπικοινωνίες οι ασφαλιστικές και οι τράπεζες έχουν των μεγαλύτερο αριθμό προσφυγών στο Συνήγορο του Καταναλωτή , σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ανεξάρτητης αρχής για το 2012 και στα θέματα που αφορούν καταναλωτές .
Σύμφωνα με την έκθεση “δημοφιλέστεροι” εμπορικοί κλάδοι, με βάση τον αριθμό των καταγγελιών που δέχτηκαν μέσα στο 2012, είναι κατά σειράν: (α) οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, (β) οι Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες (τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες), και (γ) ο κλάδος των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα, κ.λπ.). Και οι τρεις αυτοί κλάδοι δέχτηκαν συνολικά τα τρία τέταρτα (74,6%) των αναφορών που συνολικά υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2012.
Από τη λειτουργία του Συνηγόρου του Καταναλωτή προκύπτει ανταποδοτικό όφελος για τους πολίτες που προσφεύγουν, υπό τη μορφή χρηματικού ποσού που τους επιστρέφεται ύστερα από ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Για το 2012 αυτό το ποσόν ανέρχεται σε 863.748,00 ευρώ και ισοδυναμεί περίπου με το 60% της ετήσιας χρηματοδότησης που έλαβε πέρυσι η Αρχή από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Επισημαίνεται ότι καθ’ όλα τα χρόνια λειτουργίας της Αρχής, το χρηματικό ποσόν που έχει επιστραφεί σε καταναλωτές ανέρχεται σε σχεδόν 30 εκατ. ευρώ, το οποίο είναι τριπλάσιο της δημόσιας χρηματοδότησης που της έχει χορηγηθεί συνολικά (περίπου 9,2 εκατ. ευρώ). Συμπέρασμα είναι πως ο Συνήγορος του Καταναλωτή καταφέρνει με το διαμεσολαβητικό του έργο να επιστρέφει -και με το παραπάνω- στους φορολογούμενους πολίτες τα χρήματα που δαπανά ως λειτουργικά έξοδα.

Μοιραστείτε το !


Post Comment