Αφαίρεση πινακίδων από 2 έως 3 χρόνια και πρόστιμα φωτιά για ανασφάλιστα αυτοκίνητα

Σε δημόσια διαβούλευση είναι από χθες το σχέδιο νόμου «επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» που περιλαμβάνει και άρθρα που ρυθμίζουν την ηλεκτρονική διασταύρωση μεταξύ υπουργείου Οικονομικών και ασφαλιστικών εταιριών για τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις «κλείνει» το παράθυρο για ανασφάλιστα σε ακινησία ΙΧ αυτοκίνητα καθώς κάνει υποχρεωτική την ασφάλιση, ανεξάρτητα αν το κινεί η όχι ο κάτοχος του. Ετσι όλα τα ΙΧ που έχουν σε ισχύ άδεια κυκλοφορίας υποχρεωτικά ασφαλίζονται.
Επίσης δίνει την δυνατότητα στο υπουργείο Οικονομικών μετά από ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων , που θα δίνουν οι ασφαλιστικές εταιρίες, να επιβάλει στην αρχή πρόστιμο 250 ευρώ στον κάτοχο ανασφάλιστου οχήματος , και να τον καλεί με γραπτή ειδοποίηση να προχωρήσει στην ασφάλισή του, προσκομίζοντας και την πληρωμή του προστίμου.
Επίσης καθιερώνει, εκτός από τα πρόστιμα 250-1000 ευρώ για ανασφάλιστα αυτοκίνητα που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα και την αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας από 2 έως 3 χρόνια .
Αναλυτικά οι σχετικές διατάξεις
1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2, προστίθεται τρίτο εδάφιο, ως εξής :
«Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή η λειτουργία του αυτοκινήτου.»

2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 5 αντικαθίσταται , ως εξής :

«4. Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς την κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη επιβάλλονται, πέραν των αναγραφομένων στο άρθρο 12 ποινών, και οι παρακάτω κυρώσεις :
α) Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για δέκα (10) ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Επί προκλήσεως ατυχήματος από όχημα αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια και επί υποτροπής για τρία (3) χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης.
β) Χρηματικό πρόστιμο, το οποίο βεβαιώνεται με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, υπέρ του κατά το άρθρο 16 του κ.ν. 489/1976 Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο με χίλια (1.000) ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, πεντακόσια (500) ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και διακόσια πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα. Το παραπάνω χρηματικό πρόστιμο εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια που είναι αναγκαία για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.»

3. Προστίθεται άρθρο 5 α, ως εξής:
«Άρθρο 5α

Ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και η επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών και μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών της παραγράφου 4 του άρθρου 5 και των ποινικών κυρώσεων του άρθρου 12, διενεργείται 1. Από τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές με επιτόπιους ελέγχους , και 2. ηλεκτρονικά με επιμέλεια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ) του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία ορίζεται ως η αρμόδια για το σκοπό αυτό υπηρεσία, με την .

κάτωθι διαδικασία:
α) Η Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών αναλαμβάνει τη με ηλεκτρονικό τρόπο διασταύρωση και επεξεργασία των στοιχείων που προκύπτουν από τη ζεύξη των κάτωθι αρχείων (ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων) :
αα) του αρχείου Κέντρου Πληροφοριών που προβλέπεται στο άρθρο 27β του παρόντος, στο οποίο τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των αυτοκίνητων οχημάτων που είναι ασφαλισμένα και των αυτοκίνητων οχημάτων που εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης σύμφωνα με το άρθρο 3 του παρόντος και με το άρθρο 4β της οδηγίας 72/166/ΕΟΚ (ΕΕ L 103/1),
ββ) του αρχείου της Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, στο οποίο τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των αυτοκίνητων οχημάτων που η άδεια κυκλοφορίας τους εκδίδεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
γγ) των αρχείων οιασδήποτε άλλης δημόσιας Υπηρεσίας ή Υπουργείου
που νομιμοποιείται σύμφωνα με την νομοθεσία να εκδίδει άδεια κυκλοφορίας οχημάτων, στα οποία τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων αυτών.
Για το σκοπό αυτό, το Κέντρο Πληροφοριών και οι παραπάνω δημόσιες Υπηρεσίες ή Υπουργεία υποχρεούνται να θέτουν, σε διαρκή βάση, στη διάθεση της Γ.Γ.Π.Σ. τα παραπάνω αρχεία και στοιχεία τους.

β) Σε περίπτωση που από τη ζεύξη και την επεξεργασία των αναφερομένων στην προηγούμενη περίπτωση α) αρχείων και στοιχείων εντοπίζεται αυτοκίνητο όχημα, για το οποίο προκύπτει ότι δεν υφίσταται η υποχρεωτική κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 ασφαλιστική κάλυψη (δηλαδή προκύπτει ανασφάλιστο αυτοκίνητο όχημα), η Γ.Γ.Π.Σ. συντάσσει περί αυτού πράξη, που αποστέλλεται με σχετική Ειδοποιητήρια Επιστολή προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος αυτού, με την οποία τον καλεί να προβεί άμεσα και το αργότερο εντός οκτώ (8) ημερών από την παραλαβή αυτής είτε στην παροχή εξηγήσεων σχετικά με την εκ μέρους του τήρηση ή μη της κατά άρθρο 2 υποχρέωσης προς ασφάλιση στην κατά το άρθρο 2 ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του αυτοκίνητου οχήματος ιδιοκτησίας του. Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στην περίπτωση αυτή απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική επιχείρηση της Ειδοποιητήριας Επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ.

γ) Σε περίπτωση μη εμφάνισης , μη παροχής ικανοποιητικών εξηγήσεων και μη συμμόρφωσης ιδιοκτήτη οχήματος με τα οριζόμενα στην προηγούμενη περίπτωση β), η Γ.Γ.Π.Σ. αποστέλλει τα στοιχεία αυτού και του οχήματός του, για το όποιο δεν υφίσταται η κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη, στην Αστυνομική Αρχή του τόπου διαμονής του ιδιοκτήτη του οχήματος, η οποία επισπεύδει την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 5 και στο άρθρο 12.

3. Η Γ.Γ.Π.Σ. εκτελεί την προβλεπόμενη στις παραγράφους 2 και 3 διαδικασία ετησίως, σε τακτά χρονικά διαστήματα, και τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, μετά και από αίτηση του προβλεπόμενου στο άρθρο 16 Επικουρικού Κεφαλαίου.

4. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μπορεί να ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια, που είναι αναγκαία για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου » .

4. Στο άρθρο 27 β προστίθεται παράγραφος 9, ως εξής:
«9. Το Κέντρο Πληροφοριών υποχρεούται να θέτει τις πληροφορίες που τηρεί στο αρχείο του και αναφέρονται στην περίπτωση α της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου στη διάθεση της Γ. Γ. Π.Σ., σε διαρκή βάση, προκειμένου να διενεργείται, με ηλεκτρονικό τρόπο, ο έλεγχος και εντοπισμός των αυτοκίνητων οχημάτων για τα οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 ασφαλιστική κάλυψη (εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 5 α του παρόντος.»

Μοιραστείτε το !


Ένα Σχόλιο - Γράψε ένα σχόλιο

  1. TO NA KYKΛΟΦΟΡΕΙ Ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, Η ΝΑ ΤΟ ΔΙΝΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΕΙ ΠΟΙΟ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ,ΣΤΟΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟ ΥΠΑΙΤΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ,ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ,ΠΡΟΞΕΝΗΣΕΙ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΕ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΒΛΑΒΕΣ.

    Reply

Post Comment