Δύσκολη χρονιά το 2013 για τον ασφαλιστικό κλάδο

Αν και δεν έχουν περάσει δύο μήνες από την νέα χρονιά είχαμε στον ασφαλιστικό κλάδο το πρώτο λουκέτο σε ασφαλιστική εταιρία, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και μια νομοθετική παρέμβαση για σωτηρία ασφαλιστικών εταιριών αντίστοιχη με αυτή των τραπεζών.
Και τα δύο αυτά γεγονότα δείχνουν ότι η ασφαλιστική αγορά δεν είναι και στα καλυτέρα της και η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση πλήττει καίρια όλους τους κλάδους και κύρια στον κλάδο του αυτοκινήτου, που θεωρείται και ο βασικότερος κλάδος ασφάλισης στην Ελλάδα.

Η ύπαρξη της πιο πάνω νομοθετικής ρύθμισης και εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ψήφισης θα δείξει ποιες εταιρίες και πως θα προσπαθήσουν να την αξιοποιήσουν είτε μέσα από συγχωνεύσεις ή αυτόνομα.
Αν και οι φήμες φέρνουν τουλάχιστον δύο εταιρίες να την αναμένουν ως «σανίδα σωτηρίας», ενώ κάποιοι δεν αποκλείουν να γίνει χρήση της νομοθετικής ρύθμισης και από την ΑΤΕ Ασφαλιστική , που μετά την εξαγορά της ΑΤΕ Bank από την Τράπεζα Πειραιώς , ανήκει πλέον στο όμιλο, που έχει εκδηλώσει την πρόθεσή του να προχωρήσει στην πώληση και μετά την ανακεφαλαιοποιησή της με το ποσό των 185 εκ ευρώ.

Γενικά, για την κατάσταση στον χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι εκτιμήσεις που έκανε σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της Interlife Ασφαλιστική, Ιωάννης Βοτσαρίδης.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι ο κλάδος στην τριετία 2010- 2012 είχε μία συνολική απώλεια εσόδων ύψους 1,2 δις. ευρώ, αφού η ποσοστιαία απώλεια τζίρου στον Κλάδο Ζωής ήταν 26% και στον Κλάδο Ζημιών, 19%.

Ειδικότερα το 2012, πρώτο θύμα ήταν ο Κλάδος Ζωής, με μειώσεις στο τζίρο 13%, έτσι που τα έσοδα έπεσαν στα 1,9 δισ.ευρώ. Εάν δεν ήταν και τα επενδυτικά προγράμματα, η μείωση στο συγκεκριμένο κλάδο θα ήταν της τάξης του 14%.

Στον Κλάδο Ζημιών, η μείωση ήταν μικρότερη, στο 9%, καθώς μειώθηκαν οι ασφαλίσεις από πλευράς επιχειρήσεων (ασφαλίσεις κτηρίων, προϊόντων, προγράμματα αστικής ευθύνης).

Στον Κλάδο Αυτοκινήτου, οι μειώσεις στα βασικά ασφάλιστρα ( αστική ευθύνη) ήταν στο 14%, έτσι που ο τζίρος έπεσε στο 1,1 δισ.ευρώ. Ο Κλάδος Αυτοκινήτου, επηρεάστηκε αρνητικά από τη μείωση στα οχήματα σε κυκλοφορία, όπως και από την αύξηση των ανασφάλιστων. Στον εν λόγω κλάδο, η μείωση στις συμπληρωματικές καλύψεις ήταν πολύ μεγαλύτερη, αφού διαμορφώθηκε στο 22%.

Μοιραστείτε το !


Post Comment