Καταγγελία της ΕΠΟΙΖΩ για την Εθνική Ασφαλιστική και η απάντηση της Εταιρίας

Ανακοίνωση της καταναλωτικής οργάνωσης Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ ότι ,ασφαλισμένοι της Εθνικής Ασφαλιστικής έχουν δεχθεί επιστολές για ακύρωση ασφαλιστικών συμβολαίων με ευνοϊκούς όρους σε περίπτωση μη έγκυρης πληρωμής των ασφαλίστρων, (εντός 30 ημερών) προκάλεσε την αντίδραση της εταιρίας.
Ανακοίνωση της εταιρίας αναφέρει, «η Εθνική Ασφαλιστική ενημερώθηκε για τους ισχυρισμούς της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ περί παράνομων και αθέμιτων πρακτικών. Η Εθνική Ασφαλιστική ανακοινώνει κατηγορηματικά ότι παράνομες και αθέμιτες πρακτικές δεν έχουν θέση στην Εταιρία και εξετάζει τις περαιτέρω ενέργειές της.»
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
Πανικό έχει προκαλέσει στους ασφαλισμένους της Εθνικής Ασφαλιστικής η νέα πολιτική της εταιρίας που προφανή στόχο έχει την ακύρωση μεγάλου αριθμού συμβολαίων με ευνοϊκούς όρους και απεριόριστη κάλυψη.
Η εταιρία αποστέλλει επιστολή με την οποία ενημερώνει τους ασφαλισμένους ότι «εκκρεμεί» η πληρωμή των ασφαλίστρων και αν δεν εξοφληθεί εντός 30 ημερών θα ακυρωθεί το συμβόλαιο. Το πρωτοφανές είναι ότι η επιστολή αυτή προηγείται του λογαριασμού των ασφαλίστρων!

Η πρακτική αυτή είναι αυθαίρετη και περιέχει πλήθος ανακριβών στοιχείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην συνοδευτική επιστολή η εταιρία κάνει λόγο για εκκρεμείς πληρωμές πριν καν ο ασφαλισμένος λάβει τον λογαριασμό των ασφαλίστρων.

Επιπλέον η προσπάθεια της εταιρίας να ασκήσει το δικαίωμα που της δίνει ο νόμος για καταγγελία της ασφαλιστικής σύμβασης σε περίπτωση μη καταβολής ληξιπρόθεσμων ασφαλίστρων είναι σαφώς καταχρηστική και παράνομη δεδομένου ότι δεν τηρεί τις τιθέμενες από το νόμο προθεσμίες.

Ειδικότερα, η εταιρία δικαιούται, σε περίπτωση που τα ασφάλιστρα καταστούν ληξιπρόθεσμα, να καταγγείλει τη σύμβαση αφού πρώτα ειδοποιήσει γραπτώς τον ασφαλισμένο να καταβάλλει εντός 30 ημερών τα ληξιπρόθεσμα ασφάλιστρα, υπό την απειλή ακύρωσης του συμβολαίου με την πάροδο άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας. Τα ασφάλιστρα φυσικά καθίστανται ληξιπρόθεσμα μετά την λήξη του λογαριασμού και μόνο τότε έχει δικαίωμα η εταιρία να ειδοποιήσει γραπτώς τον ασφαλισμένο και η ειδοποίηση αυτή να παράγει έννομες συνέπειες.

Όταν λοιπόν η εταιρία στέλνει την επιστολή σε χρόνο που η οφειλή δεν έχει γεννηθεί καν, πολύ περισσότερο δεν έχει γίνει απαιτητή και ληξιπρόθεσμη, καταστρατηγεί τον νόμο και ακυρώνει τον πραγματικό σκοπό αυτού.

Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις, λόγω της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πελατών της και λόγω της μακροχρόνιας πρακτικής της να δίνει το δικαίωμα εξόφλησης των ασφαλίστρων με περιθώριο τριμήνου, οι ασφαλισμένοι δεν αντιλαμβάνονται τις συντομότερες προθεσμίες που θέτει η εταιρία και ανακαλύπτουν ξαφνικά ότι τα συμβόλαιά τους έχουν ακυρωθεί! Επιπλέον ερωτηματικά προκαλεί η αλλαγή εισπρακτικής πολιτικής της εταιρίας, η οποία από τις αρχές του 2012 έχει παύσει να χρησιμοποιεί εισπράκτορες και αντί αυτών αποστέλλει ειδοποιήσεις πληρωμής ασφαλίστρων. Δυστυχώς, έχει παρατηρηθεί ύποπτη καθυστέρηση στην αποστολή των ειδοποιήσεων που πολλές φορές οδήγησε στην ακύρωση συμβολαίων.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, μετά από καταγγελίες καταναλωτών και διερεύνηση του θέματος, έχει ήδη αποστείλει σχετική αναφορά στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και ζητά την παρέμβασή της.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, καλεί τους ενδιαφερόμενους ασφαλισμένους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην ανάγνωση των επιστολών που λαμβάνουν και να είναι συνεπείς στην πληρωμή των ασφαλίστρων.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί την Εθνική Ασφαλιστική να εγκαταλείψει άμεσα τις παράνομες και αθέμιτες πρακτικές της και να ενημερώνει έγκυρα και στο σωστό χρόνο τους ασφαλισμένους της σχετικά με την πληρωμή των ασφαλίστρων τους.

Μοιραστείτε το !


Post Comment