«Σωσίβιο» στην ασφαλιστική αγορά η ρύθμιση για κρατική «σωτηρία» ασφαλιστικών εταιριών

«Σωσίβια» και υπό όρους θετική για τις κινήσεις συγχωνεύσεων κρίνεται η νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία θα μπορεί να γίνεται παρέμβαση του κράτους , με την έκδοση προνομιούχων μετοχών , για την σωτηρία ασφαλιστικών εταιριών , όπως αντίστοιχα γίνεται και στις τράπεζες.
Ρύθμιση, που όπως εκτιμούν στην αγορά ,μπορεί να απομακρύνει τον εφιάλτη των «κόκκινων» εταιριών που λειτουργούσε αρνητικά συνολικά για την αγορά , όπου μετά το «μεγάλο κανόνι» των ασφαλιστικών εταιριών του ομίλου Ασπίς και άλλων μικρότερων κλόνισε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έφερε επιμέρους προβλήματα , όπως στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου .
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συνεχίζονται να υφίστανται τα προβλήματα , παρά την στενότερη εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδας και για συγκεκριμένο αριθμό εταιριών ,που με δεδομένη την οικονομική κρίση, απαιτούνται διορθωτικές κινήσεις που θα τους επιτρέψουν να συνεχίσουν να λειτουργούν. Ούτε βέβαια ότι μπορεί να αποτελέσει στοιχείο εφησυχασμού και επιστροφή σε τακτικές του παρελθόντος, που δημιούργησαν το πρόβλημα των κόκκινων εταιριών.
Σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν καλά την αγορά οι συγχωνεύσεις ή προσαρτήσεις εταιριών θα είναι μονόδρομος για κάποιους από τους μικρούς παίκτες της αγοράς , κάτι που έχει επισημαίνει και η εποπτεία της τράπεζας της Ελλάδος .
Καθοριστικό παράγοντα, το επόμενο διάστημα, για το πως θα διαμορφωθούν τα εταιρικά μεγέθη στην αγορά θα παίξουν και οι εξελίξεις στα μεγάλα deals , όπως αυτό της συγχώνευσης των τραπεζών Εθνικής και Εurobank και κατ’ επέκταση των θυγατρικών ασφαλιστικών τους. Ενώ ανοικτό είναι το θέμα της πώλησης της ΑΤΕ Ασφαλιστικής από την τράπεζα Πειραιώς.
Πάντως και για το 2013 η αγορά θα κινηθεί κάτω από την οικονομική ύφεση που αντανακλάται και στην ασφαλιστική αγορά, που μέσα στο 2012 παρουσίασε συνολική μείωση της παραγωγής στο 10,7% (έναντι του 2011) με την ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτων να παρουσιάζει μείωση στο 14,0%, ενώ ο κλάδος ζωής κινήθηκε πτωτικά με 9,4%.
Στο πεδίο του ανταγωνισμού ο κλάδος το αυτοκινήτου που κυριάρχησε το 2012 θα συνεχίσει να κυριαρχεί , κύρια στις μειώσεις των τιμολογίων και των συνδυαστικών εκπτωτικών προσφορών και στην online και direct ασφάλιση, που πλέον πρωταγωνιστούν οι dealers Eθνική και Ιnteramerican .
Eνώ εκτιμάται ότι την φετινή χρονιά θα προστεθεί και ο κλάδος υγείας που εμφανίζει ζήτηση και όλο και περισσότερες εταιρίες μπαίνουν επιθετικά στην αγορά .

Μοιραστείτε το !


Post Comment