Τεχνικά θέματα Ανάληψης Κινδύνων και Αποζημιώσεων Κλάδου Σκαφών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο Α΄ κύκλος ενημερωτικών συζητήσεων για θέματα του Κλάδου Σκαφών μεταξύ των στελεχών της αγοράς και εξειδικευμένων ειδικών/επαγγελματιών (νομικών, πραγματογνωμόνων, αξ/κών Λ.Σ. κλπ) που εμπλέκονται στην πράξη, που διοργάνωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) με πρωτοβουλία της Υποεπιτροπής Σκαφών (Hull) της Επιτροπής Μεταφορών & Σκαφών, την Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012.

Το σπουδαιότερα θέματα που απασχόλησαν τα στελέχη και τους ειδικούς κατά τον πρώτο κύκλο συζητήσεων ήταν τα ακόλουθα:

Η ανάγκη ύπαρξης/δημιουργίας οργανωμένου διαύλου επικοινωνίας των Λιμενικών Αρχών με τις Ασφαλιστικές Εταιρίες από όπου οι Αρχές θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση ύπαρξης ή μη ασφάλισης κάθε σκάφους έτσι ώστε οι Λιμενικές Αρχές να μπορούν να επιτελούν το ελεγκτικό τους έργο σωστά, δίκαια και ολοκληρωμένα.
Τα περί της ενδεχόμενης απάτης σε περιπτώσεις παράλληλης ασφάλισης σε δύο ασφαλιστικές εταιρίες, παρόλο ότι οι έρευνες εκ μέρους του Λ.Σ. σε περίπτωση κλοπής καθιστούν απομακρυσμένη την πιθανότητα, σκάφος που είναι ταυτόχρονα ασφαλισμένο σε ασφαλιστική Εταιρία στην Ελλάδα και σε άλλη στο εξωτερικό να αποζημιωθεί σε περίπτωση κλοπής και από τις δύο Εταιρίες χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό.
Οι διαδικασίες που διέπουν τις έρευνες προς ανεύρεση κλαπέντων σκαφών, όπου αναφέρθηκε ότι σε περιπτώσεις ανεύρεσης κλαπέντων σκαφών ή μηχανών οι Λιμενικές Αρχές ειδοποιούν τον ιδιοκτήτη του και όχι την Ασφαλιστική Εταιρία από την οποία αυτός αποζημιώθηκε, καθώς Οι Λιμενικές Αρχές δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στην παραπάνω πληροφορία ακόμα και αν η Ασφαλιστική Εταιρία τις είχε ενημερώσει εγγράφως για την αποζημίωση.
Λεπτομέρειες και ειδικές συνθήκες σχετικά με την παραγραφή των αξιώσεων από συμβάσεις που διέπονται από το Αγγλικό δίκαιο σε σχέση με τις αντίστοιχες βάσει του Ελληνικού δικαίου.
Διευκρινίσεις σχετικά με την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης αστικής ευθύνης του σκάφους, που βάσει του Ν.2743 αποτελεί υποχρέωση του ιδιοκτήτη του σκάφους προκειμένου το σκάφος να «κυκλοφορεί».
Οι τεχνικές για την ασφαλιστική κάλυψη μηχανικών βλαβών με βάση διαφορετικά κριτήρια ασφαλισιμότητας (παλαιότητα μηχανών, ώρες λειτουργίας, ανεξαρτήτως παλαιότητας αλλά με προϋπόθεση την πιστοποιημένη συντήρηση του κινητήρα από εξουσιοδοτημένα συνεργεία, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή). Όλα τα παραπάνω μπορούν να αποτελούν, κατά περίπτωση, κριτήρια για την παροχή ή μη κάλυψης μηχανικών βλαβών, με την προϋπόθεση ότι το σκάφος δεν έχει μείνει επί μακρό χρονικό διάστημα ανελκυσμένο στην ξηρά (2-3 έτη), καθώς σε τέτοια περίπτωση η πιθανότητες ζημιάς στον κινητήρα αυξάνονται δυσανάλογα.
Το ζήτημα της βάσης καθορισμού και αποτίμησης των ασφαλιζόμενων αξιών των σκαφών, όπως αναφέρονται στα ασφαλιστήρια συμβόλαια (συμφωνηθείσα ή δηλωθείσα – τρέχουσα πραγματική/εμπορική αξία) σε συνάρτηση με τις δυσκολίες εκτίμησης της τρέχουσας εμπορικής αξίας των σκάφων λόγω της τεράστιας ύφεσης του κλάδου και της δραματικής μείωσης των τιμών αγοράς καινούργιων αλλά και μεταχειρισμένων σκαφών στην χώρα μας.

Οι σχετικές πρωτοβουλίες και της Επιτροπής Σκαφών & Μεταφορών της ΕΑΕΕ θα συνεχιστούν περαιτέρω, σε τακτά διαστήματα, σε πιο ειδικά θέματα του Κλάδου.

Μοιραστείτε το !


Post Comment