Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν και μετά την ασφαλιστική σύμβαση ζωής ή υγείας

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι για τους καταναλωτές να γνωρίζουν ορισμένα βασικά θέματα γύρω από τις ασφαλιστικές συμβάσεις και τα ασφαλιστικά συμβόλαια για ασφάλειες ζωής και υγείας .

Μέσα από την σελίδα της ΕΚΠΟΙΖΩ για την ιδιωτική ασφάλιση δείτε ποιες είναι οι συμβουλές και οι πληροφορίες που δίνει η οργάνωση για τις ασφαλιστικές συμβάσεις ζωής και υγείας.
Το στάδιο της προσυμβατικής ενημέρωσης είναι πολύ σημαντικό για τον καταναλωτή. Σε αυτό σημαίνοντα ρόλο καλούνται να παίξουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες, οι οποίοι πρέπει να παρέχουν πλήρη και σαφή ενημέρωση. Ο καταναλωτής συνεπώς χρειάζεται ουσιαστική πληροφόρηση (για το χαρακτήρα και το περιεχόμενο της ασφάλισης) που θα τον βοηθήσει να αποφασίσει και να συγκρίνει σε ποια ασφαλιστική εταιρεία τον συμφέρει να ασφαλιστεί.
Ειδικότερα:
ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει έντυπο πληροφοριών ανάλογο με την ασφαλιστική του ανάγκη
Τι πρέπει να γνωρίζετε αφού υπογράψετε την αίτηση ασφάλισης
για το δικαίωμα εναντίωσης – υπαναχώρησης
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΑΝΤΙΩΣΗΣ
Αν δεν συμφωνείτε με το περιεχόμενο του ασφαλιστηρίου το οποίο παρεκκλίνει από αυτά που ζητήσατε στην αίτηση ασφάλισης έχετε το δικαίωμα να εναντιωθείτε στην ασφάλιση μέσα σε ένα μήνα από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου γραπτά στο έντυπο για την άσκηση του αντίστοιχου δικαιώματος, το οποίο θα πρέπει να σας παραδοθεί μαζί με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΗ
Μπορείτε να ακυρώσετε τη σύμβαση αν πάλι αλλάξετε γνώμη ασκώντας το δικαίωμα υπαναχώρησης χωρίς να επικαλεστείτε κάποιο ιδιαίτερο λόγο μέσα σε 14 ημέρες από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Αν η εταιρεία δεν σας έχει αποδεδειγμένα ενημερώσει για το δικαίωμα υπαναχώρησης τότε η προθεσμία επεκτείνεται σε διάστημα δύο μηνών από την καταβολή του πρώτου ασφαλίστρου
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
Ο νόμος, εκτός από τις εξαιρέσεις που προβλέπονται επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να προβαίνουν και σε άλλες εξαιρέσεις υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Οι εν λόγω εξαιρέσεις θα πρέπει να αναφέρονται στο ασφαλιστήριο, ευκρινώς στην πρώτη σελίδα και όχι στους γενικούς και ειδικούς ασφαλιστικούς όρους. Συμβουλή: να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις εξαιρέσεις και να ζητάτε πριν από τη σύναψη της σύμβασης ακριβείς πληροφορίες.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Αν δεν έχει συμφωνηθεί κάτι διαφορετικό οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν ασθένειες που αφορούν σε αιτίες προϋπάρχουσες! Η εξαίρεση δεν ισχύει αν ο ασφαλισμένος δικαιολογημένα αγνοούσε τις αιτίες αυτές!
Στην περίπτωση που κατά τη διάρκεια της ασφαλιστικής σας σύμβασης, σας προτείνει η εταιρεία ένα νέο συμβόλαιο σε αντικατάσταση του παλαιότερου να είστε πολύ επιφυλακτικοί! Ελέγξτε μήπως με το νέο συμβόλαιο δεν καλύπτονται ασθένειες που καλύπτονταν με το προηγούμενο!
Για τις καλύψεις
Για το ασφάλιστρο και τα κριτήρια αναπροσαρμογής
Ασφάλιστρα Αν καθυστερήσετε να καταβάλετε το ασφάλιστρο στη συμφωνηθείσα ημερομηνία (είθισται ένα μήνα μετά από την αναγραφόμενη) η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας αποστείλει συστημένη γραπτή επιστολή με την οποία να σας γνωστοποίει ότι αν καθυστερήσετε πλέον του ενός μήνα έχει το δικαίωμα λύσης της σύμβασης.
Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων
Πρόκειται για το γνωστό θέμα των αυξήσεων στα ασφάλιστρα των νοσοκομειακών καλύψεων. Σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξήσεις αυτές είναι πολύ υψηλές . Το αποτέλεσμα είναι ο καταναλωτής να αιφνιδιάζεται και να καλείται να καταβάλει ασφάλιστρο που διαμορφώνεται μονομερώς από την ασφαλιστική εταιρεία και το οποίο ο ίδιος δεν είχε υπολογίσει. Σύμφωνα με τη νομοθεσία μας η αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου θα πρέπει να γίνεται με βάση κριτήρια που θα εμπεριέχονται στη σύμβαση, θα είναι εύλογα αντικειμενικά και προβλέψιμα για τον καταναλωτή που θα μπορεί να ελέγχει την εγκυρότητα της αύξησης του ασφαλίστρου. Οι εταιρείες μέχρι σήμερα δεν έχουν ανταποκριθεί σε αυτή την υποχρέωσή τους. Τα κριτήριά τους είναι ασαφή, υποκειμενικά και αόριστα.Οι ασφαλιστικές εταιρείες επικαλούνται για τις αυξήσεις πέραν των άλλων ιδίως τις υψηλές αποζημιώσεις που καταβάλουν, καθώς και τον ιατρικό πληθωρισμό
Απόφαση Αρείου Πάγου
Μία πολύ σημαντική απόφαση εξέδωσε ο Άρειος Πάγος (Αρ. 1030/2001) για την προστασία των ασφαλισμένων απέναντι σε αυθαίρετες αυξήσεις στα ασφάλιστρα νοσοκομειακής κάλυψης. Η απόφαση αφορά σε συλλογική αγωγή της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. κατά της ασφαλιστικής εταιρείας Εθνική Ασφαλιστική. Ο Άρειος Πάγος έκρινε καταχρηστικό γενικό όρο που έδινε το δικαίωμα στην ασφαλιστική εταιρεία να αυξάνει κάθε έτος μονομερώς τα ασφάλιστρα νοσοκομειακής κάλυψης. Τον γενικό αυτό όρο χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί πλήθος ασφαλιστικών εταιρειών. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν πλέον το δικαίωμα να προβαίνουν μονομερώς σε αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής κάλυψης. Για να επιτρέπεται η αύξηση θα πρέπει να αναφέρονται στο συμβόλαιο συγκεκριμένα και εύλογα για τους ασφαλισμένους κριτήρια , ώστε η αύξηση να είναι προβλέψιμη, όταν συνάπτουν τα συμβόλαιά τους. Δυστυχώς η απόφαση αυτή δεν εφαρμόζεται και όσες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν θέσει κριτήρια αυτά είναι υποκειμενικά, αόριστα και ασφαλώς μη προβλέψιμα. Π.χ.
Η εξέλιξη του μέσου κόστους θεραπείας
Η εμπειρία της εταιρείας από ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο της συμπληρωματικής κάλυψης
Τα έξοδα της εταιρείας γι αυτήν την συγκεκριμένη πρόσθετη ασφάλεια
Πίνακες νοσηρότητας-Πίνακες ανικανότητας Ελληνικών ή Διεθνών Υπηρεσιών
Η μέση αποζημίωση ανά νοσηλεία λόγω της αύξησης των νοσηλίων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων
Τιμαριθμοποίηση των αποζημιώσεων
Τις αναλογιστικές παραμέτρους που εφαρμόζονται για την τιμολόγηση του συγκεκριμένου παραρτήματος
ΠΗΓΗ : ekpizo.gr

Μοιραστείτε το !


Post Comment