Ένας ΙnsurTech,τέσσερις ασφαλιστικές και δυο πρακτορειακές στη μάχη της online ασφάλισης

Ένας ΙnsurTech,τέσσερις ασφαλιστικές και δυο πρακτορειακές στη μάχη της online ασφάλισης

Του Γιάννη Χαρονικολάου

Μετά την είσοδο της cosmote στην online και direct ασφάλιση, με αιχμή τον κλάδο αυτοκινήτου και δευτερεύοντα τους κλάδους κατοικίας και υγείας, οι συνολικοί παίκτες της αγοράς, εταιρίες και διαμεσολάβηση, που επιχειρούν στις πωλήσεις ασφαλειών, με χρήση τεχνολογίας και του διαδικτύου, έχουν ως εξής:
Οι ασφαλιστικές που λειτουργούν εταιρικές πλατφόρμες για online ασφάλιση ως εναλλακτικό δίκτυο είναι τέσσερις. Η Interamerican ( Anytime) , η Εθνική Ασφαλιστική ( Εθνική Protect) Allianz ( Allianz Direct), Prime Insurance ( myDirect)
H Hellas Direct που είναι εταιρία αποκλειστικά online και direct χωρίς οποιοδήποτε άλλο δίκτυο πώλησης.
H Insurance Market που είναι η πρώτη online και direct πρακτορειακή εταιρία και πρόσφατα η Cosmote Ιnsurance.
Ως προς τις ασφαλιστικές που έχουν εταιρικές πλατφόρμες η Anytime είναι leader στα εναλλακτικά δίκτυα online και direct πωλήσεων στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Μάλιστα έχει παρουσία και στις δύο πρακτορειακές πλατφόρμες της Insurance Market και της Cosmote Ιnsurance . Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι στην Insurance Market έχει επενδύσει ο ασφαλιστικός όμιλος της Achmea θυγατρική της οποίας είναι η Interamerican.
Η Εθνική Ασφαλιστική δεν έχει αναπτύξει από πλευράς διαφήμισης και επιθετικής πώλησης την Εθνική Protect.
Αντιθετα τόσο η Allianz όσο και η Prime προωθούν διαφημιστικά της πλατφόρμες τους ( Allianz Direct και myDirect) χωρίς όμως να κινούνται, προς το παρον, επιθετικά σε αυτό τον τρόπο πώλησης.
Η Hellas Direct που αρχικά ξεκίνησε με αυτοκίνητο στην Ελλάδα πρόσφατα επεκτάθηκε και στην ασφάλιση Κατοικίας , με χρήση τεχνολογίας και στην εκτίμηση του κινδύνου, παράλληλα ξεκίνησε δραστηριότητα και στην Κύπρο όπου είναι η έδρα της εταιρίας αφού στην Ελλάδα λειτουργεί ως υποκατάστημα.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με περσινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος η οnline και direct ασφάλιση κατείχε το 10% των μεριδίων αγοράς. Ωστόσο αυτό το ποσοστό αφορά τις εταιρικές πωλήσεις και όχι αυτές που γίνονται μέσα από τις πρακτορειακές πλατφόρμες.
Σχετικά με τις τάσεις του καταναλωτικού κοινού σε πρόσφατη έρευνα από το ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη του GRECA (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου) για τις online αγορές οι ασφάλειες κατατάχθηκαν μέσα στις 12 τοπ επιλογές των καταναλωτών.
Ως προς την ιδιαιτερότητα της παρουσίας της Cosmote στις online και direct ασφάλειες είναι ότι είναι ένας τρίτος παίκτης που δεν έχει αποκλειστικά δραστηριότητα στην ασφάλιση. Και αυτός είναι και ο λόγος που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους φυσικούς διαμεσολαβητές , αντιδράσεις έχουν υπάρξει και παλιότερα για τις εταιρικές πλατφόρμες.
Πάντως αυτή η παρουσία ίσως κρίνει μελλοντικά αν υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες στην Ελλάδα για έντονο ανταγωνισμό πάνω σε αυτό τον τρόπο πώλησης και κατά πόσο οι εταιρίες που είναι παραδοσιακοί παίκτες θα δίνουν προϊόντα τους στις πρακτορειακές πλατφόρμες.
Τέλος να σημειώσουμε ότι online και direct ασφάλιση έχει και η NN Ηellas, που είναι αμιγώς εταιρία ασφαλίσεων ζωής και υγείας, για ασφαλίσεις υγείας μέσα από την εταιρική της πλατφόρμα ΝΝ Direct.



Post Comment

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *