Αγνοείται η τύχη της οδηγίας IDD και πόλεμος στην αγορά για την Cosmote


Του Γιάννη Χαρονικολάου

Ενώ η κοινοτική οδηγία IDD έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2018, για όλες τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα, για μία ακόμη φορά, καθυστερεί να την ενσωματώσει στην Εθνική Νομοθεσία.
Ετσι, αν και το σχετικό νομοσχέδιο δημοσιοποιήθηκε και τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στα μέσα του καλοκαιριού δεν έχει βρεθεί ακόμη κοινοβουλευτικός χρόνος για να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση από την Ελληνική Βουλή.
Η οδηγία σύμφωνα με ανθρώπους της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης είναι μία θεσμική και ουσιαστική ρύθμιση που επιβάλλει κανόνες σχετικά με την ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων.
Εισάγει κανονιστικές ρυθμίσεις για ενιαίους κανόνες διανομής από όλα τα δίκτυα, ώστε να αποφεύγονται αθέμιτες ανταγωνιστικές πρακτικές.
Επιπλέον διαμορφώνει και κάποιες αλλαγές στην εσωτερική νομοθεσία για τις ιδιότητες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών(πράκτορες, σύμβουλοι, μεσίτες, συντονιστές) καθώς και κάποια ζητήματα που σχετίζονται με τις συμβάσεις συνεργασίας τους με τις ασφαλιστικές εταιρίες.
Κύκλοι της διαμεσολάβησης διαπιστώνουν μία γενικότερη αδιαφορία από την πλευρά των αρμόδιων υπουργείων για την άμεση εφαρμογή νομοθεσίας που σχετίζεται με την ιδιωτική ασφάλιση. Μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση η χώρα κινδυνεύει να βρεθεί με πρόστιμα από την μη έγκυρη προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με την οδηγία.
Με δεδομένο ότι έχουν μείνει λιγότερες από 20 μέρες νομοθετικού έργου για την χρονιά που κλείνει, η εκτίμηση είναι ότι το σχετικό νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή το 2019.
Την ίδια στιγμή στην ασφαλιστική αγορά έχει ξεσπάσει “πόλεμος” με αφορμή την είσοδο στην αγορά της Cosmote ως παρόχου ασφαλιστικής διαμεσολάβησης με online και direct πώληση.
Αν και η δραστηριότητα αυτή της Cosmote είναι θεμιτή, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και θεσμικοί τους φορείς θέτουν ζητήματα κατά πόσο εκπτώσεις σε ασφάλιστρα είναι θεμιτές με βάση και την οδηγία IDD, καθώς και αν παραβιάζονται και ρυθμίσεις που αφορούν τον κανονισμό προσωπικών δεδομένων(GDPR) ως προς την χρήση της βάσης δεδομένων της εταιρίας για την προώθηση αυτών των υπηρεσιών της με μηνύματα SMS.
Παράλληλα, στο “στόχαστρο” διαμεσολαβητών έχουν μπει και ασφαλιστικές εταιρίες που συνεργάζονται με την συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διακινούνται μέσω των Social Media διάφορες φήμες για εταιρίες που θα αποχωρήσουν ή για “μαύρες λίστες” εταιριών που πρέπει να μην προωθούνται από τους διαμεσολαβούντες.
Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς θεωρούν τις αντιδράσεις αυτές υπερβολικές και εσωστρεφείς που δεν αποφέρουν κάτι στην ευρύτερη ενημέρωση των καταναλωτών και ούτε αλλάζουν τα δεδομένα που δημιουργούνται στην αγορά ως προς τα κανάλια αλλά και τους παίκτες διανομής.
Επομένως, καταλήγουν, μόνο οι ενιαίοι κανόνες είναι αυτοί που δημιουργούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και όχι ενέργειες τύπου μποϊκοτάζ ή εμπάργκο.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *