Ανατροπές στις αποζημιώσεις για τα ατυχήματα αυτοκινήτων θα προκαλέσει παρέμβαση της Κομισιόν


Του Γιάννη Χαρονικολάου
Μπροστά σε νέα δεδομένα για τις αποζημιώσεις που θα καταβάλλονται για τροχαία ατυχήματα και ειδικότερα για σωματικές βλάβες θα βρεθούν οι ασφαλιστικές εταιρίες μετά από παρέμβαση της Κομισιόν που ζητά αλλαγή της σχετικής ελληνικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που απέστειλε σχετικό έγγραφο στην Ελλάδα για συμμόρφωση με το κοινοτικό δίκαιο, η Ελληνική Νομοθεσία δεν επιτρέπει, σε περίπτωση ατυχήματος, ιδιοκτήτης οχήματος να λάβει αποζημίωση, ακόμα και αν ο ιδιοκτήτης δεν είναι ο οδηγός- αντιβαίνει στο ενωσιακό δίκαιο σχετικά με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων.
Δείτε σχετικό θέμα εδώ
Ποια είναι η επίμαχη διάταξη της Ελληνικής Νομοθεσίας
Σύμφωνα με άρθρο του Γεωργίου Αμπατζή Δικηγόρου ε.τ., που δημοσιεύθηκε στην Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου, στο άρθρο 7 του νόμου 489/1976 ορίζονται 4 κατηγορίες προσώπων, των οποίων η ζημία που προέρχεται από τη σωματική τους βλάβη δεν καλύπτεται από τον ασφαλιστή, επειδή τα πρόσωπα αυτά δεν θεωρούνται τρίτοι κατά την διατύπωση του νόμου, ώστε να λειτουργήσει υπέρ αυτών η ασφαλιστική κάλυψη που προβλέπεται για τους τρίτους στα άρθρα 2 παρ. 1 εδαφ. α΄ και 6 παρ. 2 εδαφ. α΄ αυτού του νόμου. Η απαρίθμηση αυτών των προσώπων είναι περιοριστική και επομένως δεν είναι δυνατή η ερμηνευτική επέκταση και σε άλλες περιπτώσεις, αλλά ούτε και είναι επιτρεπτή η επέκταση του κύκλου των τρίτων με συμφωνία των μερών. Τα πρόσωπα που εξαιρούνται από την ασφαλιστική κάλυψη για τις ζημιές που τα ίδια υφίστανται, είναι τα ακόλουθα: 1) Ο οδηγός του αυτοκινήτου που προξένησε τη ζημιά, 2) κάθε πρόσωπο του οποίου η ευθύνη καλύπτεται με τη σύμβαση ασφάλισης. Πρόκειται για τα πρόσωπα που αναφέρονται στο άρθρο 6 παρ. 1 του εν λόγω νόμου, δηλαδή τον κύριο και τον συγκύριο, τον κάτοχο και τον συγκάτοχο, τον οδηγό ή προστηθέντα για την οδήγηση ή υπεύθυνο του ασφαλισμένου αυτοκινήτου. 3) Εκείνος ο οποίος έχει καταρτίσει με τον ασφαλιστή την ασφαλιστική σύμβαση και 4) οι νόμιμοι εκπρόσωποι νομικού προσώπου που είναι ασφαλισμένο ή εταιρίας που δεν έχει αποκτήσει νομική προσωπικότητα. Από την ανάγνωση της πάρα πάνω διάταξης προκύπτει ότι μία ευρύτατη κατηγορία προσώπων στερούνται την ασφαλιστική τους κάλυψη για τις ζημιές που τα ίδια υφίστανται σε τροχαίο ατύχημα, στο οποίο αυτά εμπλέκονται.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο στην Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου εδώ
Μετά την παρέμβαση της Κομισιόν η Ελληνική Κυβέρνηση έχει προθεσμία δύο μηνών να εναρμονίσει την Ελληνική νομοθεσία με το κοινοτικό δίκαιο, που σημαίνει ότι οι παραπάνω εξαιρέσεις που προβλέπει ο Ελληνικός Νόμος θα πρέπει να αφαιρεθούν και οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιριών θα γίνονται με βάση τα ισχύοντα στην κοινοτική νομοθεσία.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *