Ασφαλιστές, πλατφόρμες και τράπεζες …στο “στίβο” των πωλήσεων

Μπορεί οι ασφαλιστικές εταιρίες να έχουν το δικό τους ανταγωνιστικό πεδίο με κύριο άξονα τα προϊόντα, τις τιμές και τις παροχές άλλα η καρδιά των πωλήσεων στην ιδιωτική ασφάλιση  είναι τα κανάλια διανομής.

Στα κανάλια διανομής  στην Ελλάδα κυριαρχούν εδώ και χρόνια οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ( ασφαλιστές) ακολουθούν οι τράπεζες και την τελευταία 10ετία οι online και direct πωλήσεις με κινητήριο μοχλό την ασφάλιση αυτοκινήτου.

Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί ή συντελούνται με τα “σούπερ ντιλ” εξαγορών αυτής της χρονιάς ( Generali με ΑΧΑ, CVC με Εθνική Ασφαλιστική και NN Hellas με Metlife) θα φέρουν και αλλαγές στα κανάλια διανομής.

Στο κανάλι των τραπεζών ο ανταγωνισμός αποκτά πιο έντονα χαρακτηριστικά καθώς καμιά από τις συστημικές τράπεζες δεν έχει πλέον στην κατοχή της ασφαλιστική εταιρία και το κυνήγι των προμηθειών θα προκαλέσει πιο έντονο ανταγωνισμό. 

Στο κανάλι των ασφαλιστών οι αλλαγές  ή ανατροπές  εντοπίζονται σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο έχει να κάνει με τους συνεργάτες και τα δίκτυα των εταιριών που συγχωνεύονται  και το δεύτερο επίπεδο με τον ανταγωνισμό των τραπεζών που θα γίνεται πιο έντονος.

Στις πλατφόρμες των online και απευθείας πωλήσεων η συγκέντρωση πολλών “παικτών” (συμπεριλαμβανομένων και των εταιρικών) και μάλιστα δύο εκ των οποίων είναι από επιχειρηματικούς ομίλους εκτός ασφαλιστικής αγοράς ( cosmote insurance και pricefox)  μάλλον έχει προκαλέσει κορεσμό για την πίτα της αγοράς που μοιράζονται.

Ωστόσο πολλοί παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η ανάπτυξη του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης δεν θα έρθει μέσα από την αναδιανομή της υπάρχουσας πίτας. Και στην αύξηση αυτή  το κανάλι των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών  είναι αυτό που μπορεί να προσφέρει περισσότερα.

Πλην όμως θα πρέπει οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρίες αλλά και η εποπτική αρχή να κατανοήσουν ότι πρέπει να μπει μια τάξη σε ζητήματα του ανταγωνισμού μεταξύ των δικτύων  που είναι ανοικτά  σε σχέση με τις τράπεζες  και τις online πωλήσεις.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *