Βραδυφλεγής βόμβα για την ασφαλιστική αγορά τα πτωχευτικά ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Του Γιάννη Χαρονικολάου
Η μείωση μέχρι και 40% των ασφαλίστρων αυτοκινήτου στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και του έντονου ανταγωνισμού δημιουργεί μια βραδυφλεγή βόμβα για την ασφαλιστική αγορά τα επόμενα χρόνια.
Εκτίμηση, που έχουν κάνει κατά καιρούς διάφορα κορυφαία στελέχη της αγοράς, χωρίς βέβαια να κατονομάζουν εταιρίες και πολιτικές που δημιουργούν το φαινόμενο αυτό ή αν συγκαταλέγονται και οι ίδιες οι εταιρίες τους μέσα σε αυτή τη κατηγορία.
Είναι γενική παραδοχή ότι η πτωτική τάση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια προήλθε κυρίως από τους εξής παράγοντες:
Την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, την μείωση του μέσου κόστους ζημιών, την ανάπτυξη των online και direct ασφαλίσεων, την είσοδο στην αγορά περισσότερων εταιριών με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ).
Ωστόσο, πλέον οι συνθήκες σιγά- σιγά αλλάζουν και μπορεί τα προηγούμενα χρόνια η ασφάλιση του κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτου να δημιούργησε κέρδη αλλά αυτά εύκολα μπορεί να εξανεμιστούν από την αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων και κατ επέκταση των τροχαίων ατυχημάτων, που συνεπάγεται αύξηση του κόστους ζημιών.
Μάλιστα σχετική εκτίμηση είχε κάνει και έκθεση της KPMG για την ασφαλιστική αγορά το 2017. Σύμφωνα με αυτή, η ανοδική πορεία του δείκτη ζημιών στο αυτοκίνητο αφήνει στον παρελθόν το μεγάλα περιθώρια κέρδους, ενώ τα “αποθέματα” κερδών των παρελθόντων ετών αναμένεται να εξαντληθούν σύντομα. Και καταλήγει με την επισήμανση ότι μόλις εξαντληθούν όλες οι διαθέσιμες “αποθήκες” κέρδους η αύξηση των τιμολογίων θα γίνει αναγκαστική.
Επίσης, εκτιμήσεις αναφέρουν οτι εταιρίες με πτωχευτικό ασφάλιστρο θα αντιμετωπίσουν μελλοντικά και δικαστικές αποφάσεις από εκκρεμείς αποζημιώσεις, για υλικές ζημιές, σωματικές βλάβες και ψυχική οδύνη, που θα έχουν υψηλότερα ποσά αποζημιώσεων σε σχέση με αποφάσεις που είχαν εκδοθεί μέσα στην οικονομική κρίση, καθώς τότε οι δικαστές συνεκτιμούσαν και το γεγονός ότι χώρα ήταν σε καθεστώς οικονομικής επιτήρησης.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα “γκρίζο” σκηνικό γύρω από τον κλάδο της αστικής ευθύνης του αυτοκινήτου, που είναι ο μεγαλύτερος στην Ελλάδα, και όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς η αλλαγή τακτικής είναι αναγκαία πριν επανέλθουν φαινόμενα του παρελθόντος.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *