
Τα ηλεκτρικά σκούτερ σε στόλους ενοικίασης προκαλούν σημαντικά περισσότερα ατυχήματα από τα ιδιωτικά σκούτερ, σύμφωνα με ανάλυση της Γερμανικής Ασφαλιστικής Ένωσης (GDV).
Τα ενοικιαζόμενα σκούτερ ευθύνονται για περισσότερα από τα μισά ατυχήματα με ηλεκτρονικά σκούτερ, αν και μόνο ένα στα τέσσερα σκούτερ στη Γερμανία ανήκει σε στόλο ενοικίασης, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία.
Ακολουθήστε μας στο Google News
Σύμφωνα με τα στοιχεία του GDV, το 2022, περίπου 571.000 ασφαλισμένα ηλεκτρικά σκούτερ σε ιδιόκτητα προκάλεσαν περίπου 1.850 ζημιές, ενώ 193.000 ενοικιαζόμενα σκούτερ προκάλεσαν περίπου 2.350 ζημιές. «Έχουμε πρόβλημα ασφάλειας με τα ηλεκτρικά σκούτερ και αυτό το πρόβλημα προέρχεται κυρίως από τους χρήστες ενοικιαζόμενων στόλων σε μεγάλες πόλεις», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της GDV, Joerg Asmussen.
Όπως δείχνει μια μελέτη από την έρευνα ατυχημάτων των ασφαλιστών (UDV), η ασφάλεια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ποιος χρησιμοποιεί το ηλεκτρικά σκούτερ. «Οι συχνοί αναβάτες χρησιμοποιούν συνήθως σκούτερ για να πάνε στη δουλειά τους, είναι άνω των 30 ετών, κάνουν ποδηλατόδρομο ή στο δρόμο, φορούν κράνος πιο συχνά και σε πολλές περιπτώσεις έχουν το δικό τους σκούτερ», λέει ο Asmussen. «Οι περιστασιακοί αναβάτες, από την άλλη πλευρά, είναι νεότεροι κατά μέσο όρο, χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά ενοικιαζόμενα σκούτερ για ταξίδια στον ελεύθερο χρόνο τους και οδηγούν στο πεζοδρόμιο πιο συχνά».
Ένα άλλο ζήτημα προκύπτει από την αλληλεπίδραση των ηλεκτρονικών σκούτερ με τους πεζούς, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας φαίνεται να συγκρούονται με πεζούς πιο συχνά από τους ποδηλάτες. «Αυτό δείχνει ότι πολλοί οδηγοί ηλεκτρονικών σκούτερ δεν χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο ή το δρόμο, αλλά μάλλον το πεζοδρόμιο, παρόλο που αυτό ακριβώς απαγορεύεται», λέει ο Άσμουσεν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του GDV, εάν τραυματιστούν άλλα άτομα από ηλεκτρικά σκούτερ, προκαλείται σχετικά υψηλή ζημιά. «Κατά μέσο όρο, οι σωματικοί τραυματισμοί έχουν ως αποτέλεσμα έξοδα άνω των 13.000 ευρώ, για παράδειγμα για έξοδα θεραπείας, απώλεια εργασίας και αποζημίωση για πόνο και ταλαιπωρία», λέει ο Άσμουσεν. Επιπλέον, οι ασφαλιστές αναλαμβάνουν μεγάλο αριθμό ατυχημάτων στα οποία τραυματίζονται μόνο οι οδηγοί ηλεκτρικών σκούτερ. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι οδηγοί σε τέτοιες περιπτώσεις δεν αποζημιώνονται από ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτων, οι ασφαλιστές δεν έχουν συγκεκριμένα στοιχεία για τέτοια ατυχήματα.