Δικαστική απόφαση: Ευθύνη της τράπεζας η απλή αποστολή κάρτας και pin σε περίπτωση κλοπής

Η πρώτη δικαστική απόφαση με την οποία κρίνεται ότι μια τράπεζα είναι υπόλογη γιατί έστειλε την κάρτα και το pin της σε συνταξιούχο,   με απλό ταχυδρομείο και όχι συστημένο με αποτέλεσμα να χαθεί, εκδόθηκε από το Ειρηνοδικείο της Αθήνας.

Με την υπ΄ αριθμ. 3446/2019  απόφαση της η Ειρηνοδίκης Αθηνών Ακριβή Ερμίδου υποχρέωσε την Τράπεζα να πιστώσει στο λογαριασμό της 76χρονης το ποσό που σήκωσαν παράνομα άγνωστοι από Μηχάνημα Αυτόματης Ανάληψης (Α.Τ.Μ.), καθώς είχαν στα χέρια τους τόσο την κάρτα όσο και το κωδικό ανάληψης που είχε στείλει η Τράπεζα με απλό και όχι συστημένο ταχυδρομείο, όπως και το ποσό των 200 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστην από ενέργειες των υπαλλήλων της Τράπεζας.

Η συνταξιούχος είχε ζητήσει έκδοση νέας κάρτας αναλήψεων και νέου κωδικού, λόγω της απώλειας αυτής που είχε μέχρι τότε. Η κάρτα ήταν συνδεδεμένη με τον Τραπεζικό λογαριασμό που κατατίθεται η μηνιαία σύνταξή της. Όμως η κάρτα καθυστερούσε και όταν ρώτησε την ενημέρωσαν ότι είχαν γίνει με την νέα αποσταλθείσα κάρτα και αναλήψεις ύψους περίπου 2.000 ευρώ.  Συγκεκριμένα έγιναν αναλήψεις από τον λογαριασμό της, μέσω Α.Τ.Μ. διαφόρων ποσών όπως 840 ευρώ, 540 ευρώ και 1.158 ευρώ, δηλαδή συνολικά 1.998 ευρώ.

Η 76χρόνη μέσω του δικηγόρου της Αριστείδη Καραμπασιάδη απέστειλε 3 εξώδικες επιστολές διαμαρτυρίας και τελικά προσέφυγε στη Δικαιοσύνη όπου δικαιώθηκε με το σκεπτικό – παρά το γεγονός ότι δεν προβλέπεται στο τραπεζικό δίκαιο, και δεν υπάρχει προγενέστερη σχετική νομολογία, ότι οι Τράπεζες οφείλουν να λαμβάνουν κάθε αναγκαίο μέτρο για την προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών τους με τους καταθέτες, μεταξύ των οποίων είναι και η υποχρέωσή τους για αποστολή των επίμαχων στοιχείων μόνο με συστημένη επιστολή.

Πηγή:dikastiko.gr/



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *