
Καταναλωτές, ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών αυτοκινήτων και κινητικότητας με κοινή παρέμβασή τους ζητούν επείγουσα δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη νομοθεσία για τα δεδομένα οχημάτων
Ειδικότερα επισημαίνουν τα παρακάτω:
Δείτε το Youtube κανάλι μας με free εγγραφή, ακολουθήστε μας στο Google news
• Οι ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών και οι καταναλωτές της Ευρώπης επαναλαμβάνουν τις σημαντικές δυνατότητες για ασφαλέστερη, εξυπνότερη και πιο προσιτή κινητικότητα που θυσιάζεται λόγω της έλλειψης ρυθμιζόμενης πρόσβασης στα δεδομένα των οχημάτων.
• Οι κατασκευαστές οχημάτων έχουν σχεδόν μονοπωλιακό έλεγχο στα δεδομένα που παράγονται από οχήματα που ανήκουν σε Ευρωπαίους καταναλωτές και επιχειρήσεις. Αυτό περιορίζει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή καινοτόμων υπηρεσιών που θα μπορούσαν να παρέχουν οι ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών – εάν είχαν ίση πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος.
• Η ομάδα των οργανώσεων καλεί τον Πρόεδρο της Επιροπής Φον Ντερ Λάιεν να υποβάλει επειγόντως νομοθετική πρόταση για την πρόσβαση στα δεδομένα οχημάτων, η οποία εκκρεμεί εδώ και οκτώ χρόνια .
Η ομάδα των 10 εκπροσώπων ανεξάρτητων παρόχων υπηρεσιών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Insurance Europe, κάλεσε τον Πρόεδρο von der Leyen και το Σώμα των Επιτρόπων να θεσπίσουν επειγόντως ειδική νομοθεσία για την πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων.
Μαζί αντιπροσωπεύουν το 80% της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και περιλαμβάνουν τους προμηθευτές και διανομείς ανταλλακτικών αυτοκινήτων της ηπείρου, τα εργαστήρια και τους προμηθευτές τεχνολογίας τους, τις εταιρείες υπηρεσιών κινητικότητας, τον ασφαλιστικό κλάδο και τους καταναλωτές.
Η πλειονότητα των σύγχρονων οχημάτων είναι συνδεδεμένα και προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες για ασφαλέστερη, εξυπνότερη και πιο προσιτή μετακίνηση για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.
Ωστόσο, ο σχεδόν μονοπωλιακός έλεγχος των δεδομένων των οχημάτων από τους κατασκευαστές εμποδίζει την ανάπτυξη υπηρεσιών που θα μπορούσαν να προσφέρουν ανεξάρτητοι πάροχοι υπηρεσιών. Αυτό περιορίζει την καινοτομία και τον ανταγωνισμό στις υπηρεσίες, περιορίζοντας τις επιλογές των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, αυξάνοντας τις τιμές και διαβρώνει την ανταγωνιστική θέση της Ευρώπης παγκοσμίως.
Η ομάδα τονίζει το εδώ και καιρό υποσχεμένο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια τομεακή νομοθεσία σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα, λειτουργίες και πόρους εντός του οχήματος είναι πιο απαραίτητο από ποτέ. Ο νόμος για τα δεδομένα δεν αντιμετωπίζει την οιονεί μονοπωλιακή δομή της αγοράς ούτε τις τεχνικές απαιτήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία για να γίνει πραγματικότητα η δίκαιη πρόσβαση στα δεδομένα.
Η δράση είναι επείγουσα λόγω του ρυθμιστικού κενού από τον Ιούλιο, όταν οι νέοι νόμοι για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο τίθενται σε εφαρμογή, που ενδεχομένως θα οδηγήσουν στον σταδιακό τερματισμό του μοναδικού ανεξάρτητου μέσου απομακρυσμένης πρόσβασης στα δεδομένα του οχήματος (μέσω της ενσωματωμένης θύρας διάγνωσης).
Η ΕΕ πρέπει επειγόντως να θέσει σε εφαρμογή ίση πρόσβαση σε δεδομένα που παράγονται από οχήματα για όλους τους παράγοντες της αγοράς, θεσπίζοντας ειδική θεματική νομοθεσία που προστατεύει τις επιλογές των καταναλωτών και ενθαρρύνει τον πραγματικό ανταγωνισμό και τις επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις επιχειρήσεις που βασίζονται στα δεδομένα. Κάθε μέρα καθυστέρησης καταπνίγει την ευρωπαϊκή καινοτομία, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ασφαλέστερη, εξυπνότερη, πιο βιώσιμη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα που αξίζουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της Ευρώπης.
Δείτε το κείμενο εδώ