
Του Γιάννη Χαρονικολάου
Πολλοί το έβλεπαν αλλά κανείς δεν το είχε σίγουρο το deal που προκάλεσε αίσθηση στην ασφαλιστική αγορά όχι τόσο με τον αγοραστή της Ευρωπαϊκής Πίστης όσο με το τρόπο που αυτό θα εξελιχθεί και δεν μοιάζει με τα άλλα που έχουμε δει από πολυεθνικούς ομίλους στην Ελλάδα.
Ακολουθήστε μας στο Google News
Ο Χρήστος Γεωργακόπουλος, δημιουργός και μεγαλομέτοχος της εισηγμένης εδώ και χρόνια στο Χρηματιστήριο Ευρωπαϊκής Πίστης, που παρέμεινε σε αυτό όταν όλες οι εταιρίες του ασφαλιστικού κλάδου για πολλούς και διάφορους λόγους αποχαιρέτησαν το ταμπλό του ΧΑΑ, αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά ότι είναι ένας δεινός παίκτης της ασφαλιστικής αγοράς .
Στην 40χρονη και πλέον πορεία της εταιρίας ο ίδιος και οι συνεργάτες του έκτισαν μία ασφαλιστική εταιρία που αποτέλεσε πρότυπο στην αγορά, τόσο για την πολυμοτεχική της σύνθεση όσο και για την εξέλιξή της, διατηρώντας τα τελευταία χρόνια σημαντικά μερίδια στην αγορά, παρά τον έντονο ανταγωνισμό από πολυεθνικούς παίκτες, ενώ παράλληλα έχει και ένα ισχυρό δίκτυο ( agency) ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Επίσης ένα χαρακτηριστικό της εταιρίας είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις online πωλήσεις , κύρια στην ασφάλιση αυτοκινήτου, έμεινε εκτός από το δεύτερο σκέλος των online πωλήσεων από παρόχους με πλατφόρμες σύγκρισης τιμών.
Όπως δείχνει η εξέλιξη του deal με την Allianz η στρατηγική του κ. Γεωργακόπουλου ήταν να εξασφαλίσει μία συνέχεια στο brand name της εταιρίας που δημιούργησε, την οποία ποτέ μέχρι σήμερα δεν είδε ως ιδιοκτήτης, αν και μεγαλομέτοχος, κάτι που το επεδίωξε, όπως λέγεται, και παλιότερα από την εγχώρια αγορά χωρίς αποτέλεσμα.
Η επιλογή της Allianz να εξαγοράσει ένα εγχώριο brand του ασφαλιστικού κλάδου χωρίς να το ενσωματώσει και να το συνεχίσει με το brand name της μητρικής εταιρίας είναι κάτι που το συνηθίζει και σε άλλες αγορές. Έχοντας μία μακροχρόνια τοποθέτηση στην Ελληνική αγορά επιδίωκε πάντα την επέκταση της μέσα από κάποια εξαγορά.
Διατηρώντας μια σχετικά καλή θέση στα μερίδια της αγοράς και με κερδοφόρα πορεία μετά τις πρόσφατες εξαγορές της Generali με την ΑΧΑ Ασφαλιστική, του NN Group με την Metlife αλλά και παλιότερα της Ergo με την ATE Ασφαλιστική θα έμενε πίσω έναντι των άλλων Ευρωπαϊκών πολυεθνικών ομίλων, που είναι επίσης τοποθετημένοι στην ελληνική αγορά.
Αυτό και με δεδομένο ότι έχει στρατηγική επιλογή , όπως λέγεται, να παραμείνει στην τοπική αγορά έφερε τον όμιλο της Allianz να αναζητήσει ένα deal με εγχώριο παίκτη ώστε να αποκτήσει έμμεση διεύρυνση της παρουσίας του και τον βρήκε στην Ευρωπαϊκή Πίστη, με τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται παραπάνω.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις πρώτες ανακοινώσεις από Allianz και Ευρωπαϊκή Πίστη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς και με τις απαραίτητες εποπτικές εγκρίσεις θα δημιουργηθεί μία νέα εταιρία , προφανώς με το brand της Ευρωπαϊκής Πίστης, που θα έχει ως μέτοχο τον Όμιλο της Allianz και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Χρήστο Γεωργακόπουλο.
Αυτό μεταφράζεται ότι η νέα εταιρία θα τρέξει πάνω στην σημερινή διάρθρωση των στελεχών και του δικτύου της Ευρωπαϊκής Πίστης (agency και ανεξάρτητοι συνεργάτες) που θα ενσωματωθεί και αυτό που διαθέτει σήμερα η Allianz.
Αυτό για πρώτη φορά δοκιμάζεται στην Ελλάδα καθώς από τα μέχρι τώρα deals που έχουν γίνει ο αγοραστής ενσωμάτωνε στο brand και το δικτυο του την εταιρία που εξαγόραζε.
Τέλος να σημειώσουμε υπάρχει και η περίπτωση της Interamerican, η πρώτη ελληνική εταιρία που εξαγοράστηκε από πολυεθνικό παίκτη ( Achmea), και τρέχει με το ελληνικό brand name της, με την διαφορά ότι ο αγοραστής δεν είχε παρουσία στην τοπική αγορά πριν την εξαγορά.