Η εσωστρέφεια και η “γκρίνια” συνεχίζει να “πνίγει” την ασφαλιστική αγορά


Μπορεί όλοι οι εμπλεκόμενοι στην ιδιωτική ασφάλιση και την ασφαλιστική αγορά να αναγνωρίζουν την ανάγκη για μεγαλύτερη εξωστρέφεια και να επιζητούν “άνοιγμα” προς τον καταναλωτή, ωστόσο, είτε για λόγους “κουλτούρας” είτε για λόγους στενών εμπορικών πολιτικών η περιβόητη εξωστρέφεια δεν φαίνεται να αποδίδει ή να επιτυγχάνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αν δούμε συνολικά τα αποτελέσματα της αγοράς την περασμένη χρονιά θα διαπιστώσουμε, σύμφωνα με τα στοιχεία παραγωγής, ότι υπήρξε στασιμότητα. Δηλαδή η αγορά ούτε έχασε ούτε κέρδισε.

Αυτό δείχνει ότι για να υπάρξει ώθηση στην αγορά και διεύρυνση του μεριδίου της στην οικονομία πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα ανοίγματα και ανατροπές, τόσο σε εταιρικό όσο και γενικό επίπεδο.

Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα είχε και έχει εσωτερικές παθογένειες που μπορεί ως ένα βαθμό να ανέκοψε η οικονομική κρίση αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν.

Το νέο εποπτικό πλαίσιο σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ένα σημείο αναφοράς για να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών- καταναλωτών, αλλά από μόνο του δεν αρκεί.

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση επίσης μπορεί να ασκείται πιο υπεύθυνα και πιο ελεγχόμενα σε θεσμικό επίπεδο, απ ότι στο παρελθόν, αλλά και εκεί δεν έχουν γίνει όλα απαραίτητα βήματα και δεν έχουν τεθεί όλοι οι κανόνες που θα διασφαλίζουν απόλυτα τον επαγγελματία και τον καταναλωτή.

Οι εταιρίες μπορεί να είναι λιγότερες και περισσότερο αξιόπιστες αλλά διακατέχονται σε κάποιο βαθμό, από σύνδρομα του παρελθόντος φοβούμενες τα ανοίγματα σε επικοινωνιακό επίπεδο και ανακυκλώνονται περισσότερο στην εσωτερική επικοινωνία, εντός του κλάδου, με μικρά ανοίγματα στα social media.

Επιπλέον, τα χτυπήματα κάτω από την μέση με αφορμή παθογένειες της αγοράς και τις νέες τεχνολογίες είναι πλέον κανόνας στον εταιρικό και μη πόλεμο.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν ένα πλέγμα αρνητικών δεδομένων που αν δεν περιοριστούν και δεν ανατραπούν η ασφαλιστική αγορά και η ιδιωτική ασφάλιση δεν θα μπορέσουν, άμεσα, να ανακάμψουν αλλά και να πείσουν τους καταναλωτές για την αναγκαιότητα και την χρηστικότητα του θεσμού.

Σε μία τέτοια περίπτωση χαμένοι θα είναι όλοι. Γιαυτό η συνύπαρξη όλων είναι αναγκαία. Εταιρίες , διαμεσολάβηση, τράπεζες, online, insurtech, πρέπει να δουν την παρουσία τους στην αγορά αναπτύσσοντας την ασφαλιστική συνείδηση από το να “μάχονται” για να μοιράσουν τα ήδη υπάρχοντα μερίδια.

Μόνο έτσι θα αυξηθούν τα μεγέθη της αγοράς από τα οποία όλοι έχουν να κερδίσουν.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *