Η “πάλη των δικτύων”και η IDD. Κερδισμένοι και χαμένοι από το νέο καθεστώς πωλήσεων


Του Γιάννη Χαρονικολάου
Έμμεσες αναμένεται να είναι οι αλλαγές που θα προκύψουν σταδιακά στην διανομή ασφαλιστικών προϊόντων με την εφαρμογή της νέας κοινοτικής οδηγίας IDD που τέθηκε σε ισχύ από τις αρχές του χρόνου και στην Ελλάδα.
Βασικό χαρακτηριστικό της νέας οδηγίας είναι ότι αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων ( όπως θα αποκαλούνται πλέον όλες οι μορφές των δικτύων ) είτε είναι διαμεσολαβούντες ( ασφαλιστές, μεσίτες), είτε είναι οι ίδιες οι εταιρίες, που με δικές του διαδικτυακές πλατφόρμες ή απευθείας πωλούν επίσης ασφάλειες, είτε είναι ασφαλιστικές εταιρίες τεχνολογίας (ΙnsurTech), είτε είναι ιστοσελίδες (διαμεσολάβησης) που προσφέρουν δυνατότητες σύγκρισης τιμών.

Αυτό σημαίνει ότι κανείς απ όλους τους παραπάνω δεν θα μπορεί να κάνει διαφημίσεις ασφαλιστικών προϊόντων με εκπτώσεις ή άλλα κίνητρα συνδυαστικά με ασφάλιση.

Όλοι οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων για κάθε προϊόν ασφάλισης που πωλούν πρέπει υποχρεωτικά να δίνουν πρώτα συμβουλή στον πελάτη για τις ασφαλιστικές του ανάγκες σε σχέση με τις παροχές και καλύψεις που του προσφέρει το προϊόν.

Υποχρεωτικά κάθε ασφαλιστικό συμβόλαιο θα έχει το ονοματεπώνυμο του ασφαλιστή που έκανε την πώληση καθώς και τον τρόπο αμοιβής του.

Αυτές οι διαδικασίες αναμένεται να ευνοήσουν περισσότερο κυρίως τα φυσικά δίκτυα των διαμεσολαβούντων, αφού μέχρι τώρα μειονεκτούσαν σε σχέση με τις διαφημίσεις και προσφορές που έκαναν εταιρίες και άλλα δίκτυα με τις online και direct πωλήσεις.

Ειδικά για τα online και direct δίκτυα θα είναι περισσότερο χρονοβόρες οι όλες οι παραπάνω διαδικασίες και κύρια η υποχρεωτική συμβολή προς τον ασφαλισμένο.

Επίσης, άλλα δίκτυα όπως οι τράπεζες ή εμπορικά καταστήματα που κάνουν πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων θα πρέπει να έχουν μόνο πιστοποιημένους ασφαλιστές που υποχρεωτικά πρέπει να έχουν αναρτημένη και εμφανή την ιδιότητά τους αυτή, ώστε να γνωρίζει ο ασφαλισμένος ότι αυτό το πρόσωπο έχει γνώσεις να του προτείνει ή να πουλήσει το προϊόν.

Αντίθετα με όλους τους παραπάνω αυτοί που δεν φαίνεται να χάνουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα είναι μόνο οι InsurTech που δημιουργούν και πωλούν ασφαλιστικά προϊόντα μόνο online και direct . Και σε αυτή την κατηγορία στην Ελλάδα υπάρχει προς το παρόν μόνο ένας παίκτης.

Ωστόσο, όπως εκτιμούν άνθρωποι της αγοράς τα προϋπάρχοντα θέματα σχετικά με τους όρους ανταγωνισμού δεν θα εξαφανιστούν, ωστόσο οι νέες διαδικασίες μπορούν να αναδεικνύουν και να τεκμηριώνουν παρατυπίες και αθέμιτες τακτικές ανταγωνισμού. Αρκεί βέβαια και η εποπτική αρχή να είναι πιο αυστηρή στη διερεύνηση καταγγελιών και παραπόνων και να εφαρμόζει το νόμο και τα πρόστιμα που προβλέπονται για όσους παραβιάζουν τους κανόνες της οδηγίας IDD



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *