Η συγκέντρωση της αγοράς , τα νούμερα και τα περί εξαγορών

Η Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος για την ασφαλιστική αγορά που είδε το φως της δημοσιότητας προχθές για  το 2020 δείχνει τάσεις προς τα που πάει η αγορά.

Τα νούμερα, λοιπόν, λένε ότι θα συνεχιστεί η μείωση των ασφαλιστικών εταιριών για πολλούς και διάφορους λόγους και όχι γιατί υπάρχει οργασμός εξαγορών.

Ας δούμε τι έγινε πέρσι . Είχαμε μια ασφαλιστική λιγότερη λόγω της συγχώνευσης της DAS στην ERGO .Δηλαδή ενδοομιλική διαδικασία. 

Το 2021 με την ολοκλήρωση της εξαγοράς  της ΑΧΑ Ασφαλιστική από την Generali επίσης θα έχουμε μια εταιρία λιγότερη. Η Εθνική Ασφαλιστική απλά θα αλλάξει μέτοχο.

Άρα σε εταιρίες έχουμε μείον δυο την διετία 2020-2021 με τα υπάρχοντα δεδομένα.

Αν πάμε στα στατιστικά της ΤτΕ θα δούμε ότι στις ασφάλειες ζωής η συγκέντρωση, όπως και τα προηγούμενα χρόνια είναι υψηλή,  σε πέντε πρώτους παίκτες ( εδώ να σημειώσουμε ότι έχουμε και δύο εταιρίες που είναι μόνο ζωής)  

Στις γενικές ασφαλίσεις , που κυρίαρχο ρόλο έχει η αστική ευθύνη αυτοκινήτου, έχουμε ένα 47% να το μοιράζονται πέντε πρώτοι παίκτες. Ένα 17% και κάτι είναι στις  ΕΠΥ και υποκαταστήματα και ένα 34% που μοιράζεται στους υπόλοιπους. 

Επομένως με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα θα έχουμε  35 παίκτες. Μείον δύο που είναι μόνο ζωής μας μένουν 33 παίκτες γενικών και μικτών εταιριών. Από τους 33 αυτούς παίκτες οι 7 είναι εταιρίες του ίδιου ομίλου. Η Interamerican είναι σπασμένη σε τρεις εταιρίες (ζωής, ζημιών, βοήθειας) η Eurolife σε δύο ( ζωής και γενικών) και η Ιντερσαλόνικα σε δύο ( Γενικών και ζωής) Αρα θα έχουμε περίπου 30 εταιρικά σήματα .

Σε βάθος χρόνου υπολογίστε ότι μπορούν να σταθούν συνολικά στην αγορά κοντά στους 25 παίκτες με ελληνική ή πολυεθνική ταυτότητα (χωρίς ΕΠΥ και υποκαταστήματα)

Τώρα, από διαδoσίες και σκοπίμως κατασκευαστές δήθεν πληροφοριών βγαλμένες από την παλιά σειρά ταινιών θρίλερ  που τα θύματα τρομοκρατούνται με το μήνυμα “ξέρω τι έκανες  πέρσι το καλοκαίρι”  υπάρχει πλεόνασμα .  Παλιά κόλπα με γνωστές μεθόδους. Το θέμα είναι ποιοι πέφτουν στην παγίδα και αν είναι και ηγέτες στην αγορά! 

To “παιχνίδι” της ενημέρωσης δεν παίζεται πλέον στο στημένο  “παρασκήνιο”  και στις “αποθεώσεις”, που μπορεί να δίνουν προσωρινές εντυπώσεις στο βάθος όμως εξαφανίζονται , αφού η  πληροφόρηση και η ενημέρωση, κύρια προς τον καταναλωτή, διαχέεται παντού ! 



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *