
Η θανατηφόρα συντριβή αεροπλάνου της Air India στις 12 Ιουνίου 2025 αναμένεται να σκληρύνει την αγορά αντασφάλισης στα αεροπλάνα , με τους αντασφαλιστές πιθανό να επανεκτιμήσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, να αναπροσαρμόσουν τα μοντέλα τιμολόγησης και να επιβάλουν αυστηρότερους όρους, σύμφωνα με την GlobalData.
Ο Kumar Sahoo, Ανώτερος Αναλυτής Ασφαλίσεων στην GlobalData, δήλωσε: «Το εγχώρια άμεσα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα (DWP) ασφάλισης αεροπορίας στην Ινδία ανήλθαν σε 127,8 εκατομμύρια δολάρια το 2023 και οι αποζημιώσεις από αυτό το μεμονωμένο συμβάν θα μπορούσαν ενδεχομένως να υπερβούν ολόκληρο το εγχώριο ετήσιο ασφάλιστρο για την αγορά αεροπορίας στην Ινδία.
Καθώς οι εγχώριοι ασφαλιστές έχουν παραχωρήσει περισσότερο από το 95% του DWP ασφάλισης αεροπορίας σε παγκόσμιους αντασφαλιστές, το οικονομικό βάρος θα πέσει κυρίως στους διεθνείς αντασφαλιστές, οδηγώντας τους σε σκλήρυνση της αγοράς αντασφάλισης και ασφάλισης αεροπορίας».
Η New India Assurance και η Tata AIG είναι οι κύριοι ασφαλιστές που καλύπτουν τον κίνδυνο στο μοιραίο αεροσκάφος Η GlobalData σημείωσε ότι ο αντίκτυπος αυτού του περιστατικού στην εγχώρια αγορά είναι περιορισμένος, καθώς και οι δύο ασφαλιστικές εταιρείες παράγουν μόνο το 1,1% και 1%, αντίστοιχα, του συνολικού ασφαλίστρου τους από την αεροπορία και παραχώρησαν το μεγαλύτερο μέρος αυτού σε παγκόσμιους αντασφαλιστές.
O Sahoo πρόσθεσε: «Η συντριβή αναμένεται να κοστίσει στον ασφαλιστικό κλάδο περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του αεροσκάφους, του οποίου η αξία κυμαίνεται μεταξύ 75 και 80 εκατομμυρίων δολαρίων, και την έκθεση σε αστική ευθύνη βάσει της Σύμβασης του Μόντρεαλ και της εγχώριας νομοθεσίας. Αυτό θα σκληρύνει την ανανέωση της αντασφάλισης για το 2026, καθώς οι αντασφαλιστές αναμένεται να επανεκτιμήσουν τις δομές των συμφωνιών.”