Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Ιούνιο 2024.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News
Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.152 | 13.393 | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 1.444 | 1.258 | +14,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 40 | 37 | +8,1% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 78.025 | 70.361 | +10,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.899 | 5.937 | -0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 503 | 141 | +256,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment Ιούνιος 2024 Ιούνιος 2023 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) A 8,2% 4,7% +3,5 7,2% 5,7% +1,6 A-SUV 6,1% 3,3% +2,9 4,5% 2,0% +2,5 (A TOTAL) (14,3%) (8,0%) (+6,4) (11,7%) (7,6%) (+4,1) B 23,7% 24,6% -0,9 25,0% 28,1% -3,0 B-SUV 34,3% 27,2% +7,2 30,9% 25,2% +5,7 (B TOTAL) (58,1%) (51,8%) (+6,3) (55,9%) (53,3%) (+2,7) C 4,7% 11,7% -7,0 6,8% 9,3% -2,5 C-SUV 16,3% 20,0% -3,7 17,9% 21,4% -3,4 (C TOTAL) (21,0%) (31,7%) (-10,7) (24,8%) (30,7%) (-5,9) D 1,8% 1,4% +0,4 1,6% 1,3% +0,3 D-SUV 3,1% 4,8% -1,7 3,7% 5,3% -1,6 (D TOTAL) (4,9%) (6,2%) (-1,3) (5,3%) (6,6%) (-1,3) E 0,2% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 E-SUV 0,3% 0,3% -0,0 0,4% 0,3% +0,0 (E TOTAL) (0,4%) (0,4%) (+0,0) (0,5%) (0,4%) (+0,1) F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0 F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,0 0,2% 0,3% -0,0 (F-G TOTAL) (0,3%) (0,4%) (-0,0) (0,4%) (0,4%) (-0,1) SPORTS 0,1% 0,6% -0,5 0,2% 0,4% -0,2 MPV 0,0% 0,1% -0,1 0,0% 0,1% -0,1 MPV-M/COMBI 0,8% 0,9% -0,1 1,2% 0,6% +0,6 (SUV TOTAL) (60,4%) (55,8%) (+4,6) (57,6%) (54,4%) (+3,2) 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0) Ιούνιος 2024 Ιούνιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –Ιούνιος 2024 Ιανουάριος –Ιούνιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Μάι. ‘24 Βενζίνη 36,9% 43,9% -6,9 40,7% 45,1% -4,4 35,5% Πετρέλαιο 7,3% 13,5% -6,2 9,2% 14,2% -5,0 12,9% Υβριδικά (HEV) 45,6% 30,4% +15,2 39,3% 28,4% +10,9 29,2% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,5% 9,9% -0,4 9,5% 9,7% -0,3 19,2% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,4% -0,4 0,0% 0,3% -0,3 3,2% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,7% 2,0% -1,3 1,4% 2,3% -0,9
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2024 Μάιος 2023 Μεταβολή Ιανουάριος- Μάιος 2024 Ιανουάριος- Μάιος 2023 Μεταβολή ΕΕ(1) 911.697 939.521 -3,0% 4.594.493 4.394.450 +4,6% ΕΕ 14(2) 790.780 825.428 -4,2% 4.006.506 3.854.582 +3,9% ΕΕ(1) + EFTA(3) 945.223 977.010 -3,3% 4.741.524 4.551.670 +4,2% Ελλάδα 13.760 12.957 +6,2% 63.873 56.968 +12,1%
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.