“Μαύρη λίστα”από τον ΕΟΦ για φάρμακα και καλλυντικά που διακινούνται μέσω Internet


Την προσοχή των καταναλωτών για 29 προϊόντα που διακινούνται μέσω Διαδικτύου ως φάρμακα, ιατροτεχνολογικά προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής, ή καλλυντικά εφιστά ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων.
Στην παρακάτω ανακοίνωση του, ο ΕΟΦ παραθέτει λίστα αυτών των προϊόντων και οδηγίες προς τους καταναλωτές:
«Τα προϊόντα, που διακινούνται μέσω διαδικτύου, ARTROVEX, SUGANORM, RECARDIO, PSORIMILK, BIORETIN, GEMODERM, TINEDOL, BACTEFORT, NICOIN, FORTE LOVE, ALCOBARRIER, HONDROCREAM, DIETONUS, EROGAN, EL-MACHO, ONE TWO SLIM, CHOKOSLIM/CHOCOLATE SLIM, WELLTOX, REVOMUSCLE, BLACK-MASK, VALGOSOCKS, VALGUS PRO, COLLAMASK, MACHOMAN, VARICOBOOSTER, MAXISIZE, HAIR MEGASPRAY, FITOSPRAY, TONUS ELAST, δεν έχουν αξιολογηθεί από τον ΕΟΦ ως προς την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα που προβάλλουν, δεν διαθέτουν σχετική έγκριση του ΕΟΦ (ως φάρμακα) και δεν έχουν γνωστοποιηθεί ή πιστοποιηθεί βάσει των κείμενων διατάξεων (ως συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά και ιατροτεχνολογικά προϊόντα)».
Οι ιστοσελίδες μέσω των οποίων προωθούνται τα ανωτέρω προϊόντα δεν υπάρχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του υπεύθυνου κυκλοφορίας αυτών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα προϊόντα προβάλλονται με θεραπευτικές ενδείξεις παραπέμποντας σε φάρμακο,ενώ δε διαθέτουν σχετική έγκριση του Οργανισμού.
Προειδοποιεί τους καταναλωτές να μην προμηθεύονται προϊόντα αρμοδιότητας ΕΟΦ από μη εγκεκριμένες και αναξιόπιστες πηγές του Διαδικτύου και να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:
1) Σε ιστοτόπους που ο καταναλωτής καλείται να αποστείλει συμπληρωμένη φόρμα επικοινωνίαςή να επικοινωνήσει με κάποιο τηλεφωνικό κέντρο, χωρίς να γνωρίζει τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για την κυκλοφορία του εκάστοτε προϊόντος.
2) Σε ιστοτόπους που φαίνονται ως ελληνικοί, χωρίς απαραίτητα να είναι (η περιγραφή των προϊόντων και τα ανηρτημένα σχόλια «καταναλωτών» παρέχονται μεν στην ελληνική γλώσσα, αλλά είναι προφανές ότι προέρχονται από αυτόματη μετάφραση, καθώς περιέχουν σωρεία συντακτικών και ορθογραφικών λαθών).
3) Σε ιστοτόπους που προωθούν σκευάσματα με «θεαματικά» αποτελέσματα ενάντια σε ασθένειες(π.χ. καρκίνο, διαβήτη), τη σεξουαλική δυσλειτουργία, την αύξηση του σωματικού βάρους κ.λπ.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *