Μηταράκης: Με αναδρομική ισχύ οι αλλαγές στον νόμο Κατρούγκαλου για εισφορές, επικουρικές, αναπλήρωση

O υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Νότης Μηταράκης μίλησε στο ραδιόφωνο του «Πρώτου Θέματος 104.6 fm» στην εκπομπή «Μαζί Δεν Κάνουμε» με τους δημοσιογράφους Μπάμπη Κούτρα και Νίκο Φελέκη.

Ο κ. Μηταράκης τόνισε πως είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως τελικά κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος Κατρούγκαλου βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ κυρίως όσον αφορά τη μη ανταποδοτικότητα των συντάξεων, ειδικά για τους μακροχρόνια εργαζόμενους, καθώς και για τις πολύ υψηλές εισφορές που «χρεώνονταν» οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που «τολμούσαν» να έχουν εισόδημα πάνω από τον βασικό μισθό. «Αυτή ήταν η ιδεοληπτική συμπεριφορά της Αριστεράς απέναντι στην παραγωγική Ελλάδα», τόνισε ο υφυπουργός.

Εν συνεχεία, σχετικά με τις τελικές καθαρογραμμένες αποφάσεις του ΣτΕ ο κ. Μηταράκης διευκρίνισε πως αναμένεται το σύνολο των αποφάσεων μέσα στην εβδομάδα, προκειμένου να προχωρήσει το υπουργείο στη λεπτομερή τους μελέτη, ενώ συνέχισε:

«Θα φροντίσουμε το νέο ασφαλιστικό να έχει αναδρομική ισχύ από 04.10.2019, δηλαδή την ημερομηνία κατά την οποία είναι εκτελεστέες οι αποφάσεις του ΣτΕ, ώστε να μην προκύψει ζήτημα νέων αναδρομικών. Οποιεσδήποτε διαφορές δημιουργηθούν ενδεχομένως, άμεσα μέσα στο 2020, θα ρυθμιστούν με κάποιες δόσεις, προκειμένου να υπάρξει μια πλήρης εξισορρόπηση των νέων καταβαλλόμενων ποσών και των νέων καταβαλλόμενων συντάξεων με τις απαιτήσεις του ΣτΕ.»

«Στόχος μας είναι το νέο ασφαλιστικό πλαίσιο να κατατεθεί μέσα στο 2019, παράλληλα με την ολοκλήρωση των απαραίτητων αναλογιστικών και άλλων μελετών, που ορίζει το ΣτΕ. Εμείς δεν πρόκειται να φτιάξουμε ένα ασφαλιστικό «στο γόνατο» όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να τροποποιηθεί 27 φορές και στο τέλος να κριθεί και αντισυνταγματικό. Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε συστηματικά σε επίπεδο νομοθετικό ενώ παράλληλα γίνονται και οι απαραίτητες εκσυγχρονιστικές διαδικασίες σε επίπεδο πληροφοριακών συστημάτων που απαιτούνται για την υλοποίηση των όποιων αποφάσεων.»

Τέλος, ο κ. Μηταράκης αναφερόμενος στις βασικές επιδιώξεις του νέου ασφαλιστικού πλαισίου, δήλωσε:

«Οι βασικοί στόχοι αυτή τη στιγμή μέσα από τη νομοθέτηση του νέου ασφαλιστικού πλαισίου, είναι:

Πρώτον, η βελτίωση των ποσοστών αναπλήρωσης για τις κύριες συντάξεις εκείνων που έχουν περισσότερα από 30 με 40 χρόνια εργασιακού βίου, καθώς το ΣτΕ έκρινε πως το ποσοστό αναπλήρωσης σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα χαμηλό.

Δεύτερον, η αποσύνδεση των εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών από το φορολογικό σύστημα. Αυτή τη στιγμή η διασύνδεση εισφορών του ασφαλιστικού με το δηλωθέν εισόδημα, οδήγησε σε ραγδαία μείωση των δηλωθέντων εισοδημάτων τα προηγούμενα χρόνια, κάτι το οποίο εκτός από αποτέλεσμα φοροδιαφυγής, σε πολλές περιπτώσεις ήταν και αποτέλεσμα αποφυγής περαιτέρω εργασίας από τους ελεύθερους επαγγελματίες, που έβλεπαν το 70% με 80% από το επιπλέον εισόδημα που θα εξασφάλιζαν από την επιπλέον εργασία, να το παίρνει η εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Τρίτον, η άρση του πλαφόν των 1.300 ευρώ, το οποίο είχε επιβάλει ο νόμος Κατρούγκαλου για τις επικουρικές το οποίο είχε οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις κάποιων επικουρικών συντάξεων.

Αυτά τα τρία μέτρα θα πρέπει να γίνουν με ένα βιώσιμο τρόπο για το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και αυτός είναι ο λόγος που θα πρέπει να υλοποιηθούν οι απαραίτητες αναλογιστικές μελέτες.»



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

1 Comment

  1. ΤΟ ΑΡΘΡΟ 4, ΠΑΡ. 5 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΡΙΖΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΩΣ “Oι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους”!!! Και ετσι επιτάσσει η επιβολή ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΑΡΟΥΣ (εισφορας, φόρου κλπ) να γίνεται με βάση την ΕΙΣΦΟΡΟΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ του πολίτη. Αυτό σημαίνει ότι για να κληθεί ο πολίτης να καταβάλει εισφορα, φόρο, ρύθμιση επι αυτών, ή το ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΑΥΤΩΝ, πρέπει να εξασφαλίζει ότι αυτός θα έχει τη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ να εκπληρώσει τη εισφοροφορολογική του υποχρέωση, ΧΩΡΙΣ ωστόσο ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΣΕ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΗ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΙΩΣΗ!! Οποτε, το να επαναφερθουν οι κλασεις (που, μαζι με την παρανομη τακτικη του πρωην ΟΑΕΕ να ΜΗΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΝΩ ΤΙΣ ΧΡΕΩΝΕ ΚΑΙ ΤΟΚΙΖΕ ΚΙΟΛΑΣ, ειναι ΥΠΕΥΘΗΝΕΣ για το χρεος προς τα ταμεια!) ειναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ!! Οι κλασεις και η μη-παροχη Ι/Φ καλυψης ειναι αυτα που ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΧΡΕΟΣ. ΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ?????? Τα 185 ευρω ανα μηνα (370 ανα διμηνο) ειναι ΚΙΟΛΑΣ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΠΟΛΛΑ για επαγγελματια με χαμηλο εισοδημα!!! Σε αλλες χωρες ΕΕ ΔΕΝ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ η ασφαλιση για μικρα εισοδηματα για να ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ!. Ο μονος τροπος, αν “πρεπει” να επαναφερθουν τις κλασεις, ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ, να ειναι βιωσιμο το συστημα παλι, ειναι να ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΙΣΟΦΟΡΕΣ ΑΠΟ 100 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΜΗΝΑ, ΚΑΙ ΝΑ Ε.Π.Ι.Λ.Ε.Γ.Ε.Ι. Ο ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΚΛΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ/ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ, ΚΑΙ Ο.Χ.Ι. ΝΑ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΚΛΑΣΗ, ΠΑΛΙ ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ, ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΑ ΔΙΕΤΙΑ! Για να ειναι ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ, η συνταξη του καθενος θα αντανακλα τις εισφορες που πληρωσε στον εργασιμο του βιο. Οσα περισσοτερα πληρωσε, τοσο μεγαλυτερη η συνταξη του! ΑΡΑ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ!! Οι χαμηλοτερες κλασεις ΔΕΝ μπορει να ειναι επιλογη ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ – ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΟΓΙΚΗ ΑΥΤΟ!! Πολλοι ασφαλισμενοι ειχαν ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΚΕΡΔΗ (ΚΑΙ, ΣΥΝΕΠΩΣ, ΕΙΣΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ) ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΟΥΣΑΝ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΑΠ’ Ο,ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ!! Οι παλιες κλασεις του ΟΑΕΕ (που ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΙΣ “ΟΦΕΙΛΕΣ” μεσω ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΟΥΣ και για, ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ, ΜΗ-ΠΑΡΑΧΘΕΙΣΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ!..) ανεβαζαν τον (ΜΗ-)ασφαλισμενο πολιτη σε ακριβοτερη κλαση ανα διετια ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΣΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΤΟΥ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ!! Και εξου το σημερινο προβλημα οφειλων ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ επαγγελματιων!!! ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ Α.Ι.Τ.Ι.Α. ΤΟΥ Π.Ρ.Ο.Β.Λ.Η.Μ.Α.Τ.Ο.Σ.??? ΚΑΤΑΠΑΤΕΙΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΑΡΘ. 4 ΠΑΡ. 5 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *