Το κενό που υπάρχει στην ασφάλιση των πολύ μικρών, μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καταγράφουν τα στοιχεία ερευνών που εκπόνησαν τα τελευταία δύο χρόνια η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Σε γενικές γραμμές, οι έρευνες έδειξαν ότι στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις είναι είτε ανασφάλιστες είτε διαθέτουν ελλιπή ασφάλιση.
Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News
Από επίσημες καταγραφές, προκύπτει ότι 800.075 επιχειρήσεις είναι πολύ μικρές και απασχολούν ως εννέα άτομα και 18.958 είναι μικρές και απασχολούν από δέκα ως σαράντα εννέα άτομα.
Έχουμε λοιπόν 819.033 επιχειρήσεις, που παρουσιάζουν τεράστιο ενδιαφέρον ως μελλοντική ασφαλιστική ύλη για τις ασφαλιστικές εταιρείες και τη διαμεσολάβηση.
Η ασφάλιση των επιχειρήσεων αξιολογείται ως ιδιαιτέρως επίκαιρη για πολλούς και διάφορους λόγους και μάλιστα στη συγκεκριμένη περίοδο, είναι αδήριτη ανάγκη να ασφαλιστούν διότι ειδικότερα οι εμπορικές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και επιπλέον, οι κίνδυνοι λόγω της κλιματικής αλλαγής έχουν αυξηθεί.
Μάλιστα, έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών έδειξε ότι μόνο το 27% των επιχειρήσεων είναι ασφαλισμένες για φυσικά φαινόμενα, που σημαίνει ότι τρεις στις δέκα εταιρείες είναι απροστάτευτες από τυχόν ακραίες καιρικές ή άλλες συνθήκες.
Η ίδια έρευνα κατέδειξε επίσης ότι όσο πιο νέος είναι ο επιχειρηματίας, τόσο χαμηλότερη είναι η ασφαλιστική του συνείδηση, καθώς επίσης ότι όσο πιο νέες είναι οι επιχειρήσεις, τόσο χαμηλότερο είναι το ποσοστό ασφάλισής τους.
Το γιατί δεν είναι ασφαλισμένες οι ΜμΕ αποτελεί μεγάλη κουβέντα, όμως η παρούσα συγκυρία προσφέρεται ώστε οι διαμεσολαβητές να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε νέους τρόπους προσέγγισης των πελατών μας, να αποκτήσουμε αναβαθμισμένο επίπεδο γνώσης και να προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις ασφάλισης στο κοινό μας.
Είναι αδιανόητο ή και παράδοξο το πως μια «μηχανή» που βγάζει χρήματα, όπως ένα εμπορικό κατάστημα, δε συντηρείται σωστά από τον ιδιοκτήτη της ώστε να δουλεύει ρολόι.
Βέβαια, η χαμηλή διείσδυση της ιδιωτικής ασφάλισης στην αγορά αποτελεί μεγάλη ευθύνη και των φορέων του κλάδου, καθώς και των υπολοίπων εμπλεκομένων που διαπραγματεύονται την ασφάλιση των επιχειρήσεων.
Καλό είναι λοιπόν, άπαντες φορείς, θεσμοί, κράτος, ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς και εμείς οι διαμεσολαβητές, τα επιμελητήρια κι οι σύλλογοι να κινηθούμε συντονισμένα για να αναζητήσουμε τρόπους και μέσα – όπως η διαφήμιση, τα social media, οι ιστότοποι – με σκοπό τη βελτίωση της ασφαλιστικής συνείδησης και τη μετάδοση του μηνύματος περί της αναγκαιότητας της ασφάλισης των επιχειρήσεων.
Το ευτύχημα είναι ότι το κράτος έχει αντιληφθεί πως η ελληνική οικονομία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις πολύ μικρές και τις μικρές επιχειρήσεις, γι’ αυτό και προσφέρει φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξή τους ή και για συγχωνεύσεις, ώστε να αντέξουν στον ανταγωνισμό, να εκσυγχρονισθούν, να ψηφιοποιηθούν και παράλληλα να προστατευτούν από τους κινδύνους που ελλοχεύουν.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες, προωθούν στην αγορά προϊόντα Ασφάλισης Κατά Παντός Κινδύνου, με απλά ασφαλιστήρια ή και με πολυασφαλιστήρια που προσφέρουν συνδυαζόμενες καλύψεις, παρέχοντας πλήρη προστασία σε κάθε ενδιαφερόμενη επιχείρηση, έναντι ακραίων φυσικών φαινομένων όπως πλημμύρες, φωτιές, σεισμοί κ.ά. ή και κινδύνων οι οποίοι πολλές φορές είναι απρόβλεπτοι και καταστροφικοί.
Η Γενική Αστική Ευθύνη, η Επαγγελματική Αστική Ευθύνη, η Αστική Ευθύνη Προϊόντος, η Περιβαλλοντική – η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια – το CYBER RISK που αποτελεί κάλυμμα έναντι των κυβερνοεπιθέσεων, καθώς και άλλες παροχές, διασφαλίζουν μια ολοκληρωμένη προστασία τόσο για την επιχείρηση, όσο και για τον ίδιο τον επιχειρηματία.
Ο Έλληνας επιχειρηματίας, φαίνεται ότι αρχίζει πλέον να αφυπνίζεται σχετικά με τους κινδύνους από τα ακραία φυσικά φαινόμενα και να αντιλαμβάνεται ότι η προστασία της εταιρείας του, είναι πρωτεύον θέμα.
Μπορεί να έχουμε πρόσφατες στις μνήμες μας, τις πλημμύρες του «Ιανού» και τις φωτιές του περασμένου καλοκαιριού που προκάλεσαν ζημιές και στην αγορά, όμως, η επιχειρηματική κοινότητα βρίσκεται εκτεθειμένη και από τα δικά της λάθη ή παραλήψεις που ενδεχομένως σε κάποιες περιπτώσεις να εγείρουν δικαιώματα καταβολής αποζημιώσεων.
Δεν πρέπει, τέλος, να ξεχνάμε ότι η ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς στους εμπορικούς και εν γένει επιχειρηματικούς κινδύνους περνά μέσα από τη διαμεσολάβηση των μεσιτών ασφαλίσεων, διότι μόνο αυτοί διαθέτουν γνώση, εξειδίκευση και εμπειρία ώστε να καταρτίζουν ολοκληρωμένες προτάσεις για την ορθή και αποτελεσματική ασφάλιση κάθε επιχείρησης.
* Ο Μάρκος Ροντογιάννης είναι Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, IONIOS New Agency
Αναδημοσίευση από το Broker’s Time του ΣΕΜΑ