Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές “πολυτιμότεροι παίκτες” για τα δίκτυα των ασφαλιστικών

Τα παραδοσιακά δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα παραμένουν ισχυρά και επιλέγονται από τους καταναλωτές διαπιστώνει η έκθεση της KPMG για την ασφαλιστική αγορά.
Πιο συγκεκριμένα στα συμπεράσματα της έκθεσης για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και τα δίκτυα διανομής των ασφαλιστικών εταιριών στην Ελλάδα, αναφέρει μεταξύ άλλων:
“Go Direct or stay with traditional networks”.
Η επιλογή δικτύου πωλήσεων ή ο συνδυασμός αυτών, αποτελεί καυτό θέμα ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά, αφενός λόγω του φόβου κυριαρχίας των νέων μηχανών αναζήτησης που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους αλλά και αυτών που έπονται σύντομα (aggregators) και αφετέρου της σημαντικότητας επιρροής των παραδοσιακών δικτύων που ακόμη διατηρείται σε υψηλό επίπεδο. Οι προβληματισμοί για το δεδομένο προφίλ των νέων «ψηφιακών» καταναλωτών, για το κατά πόσο το επάγγελμα του διαμεσολαβητή συνεχίζει να ελκύει, την υφιστάμενη διείσδυση ορισμένων παιχτών στο Direct, αλλά ακόμη περισσότερο η ανάπτυξη των aggregators αποτελούν πραγματικό πονοκέφαλο για τις διοικήσεις. Από την άλλη, η επιρροή των παραδοσιακών διαμεσολαβητών στους Έλληνες καταναλωτές συνεχίζει να επιδεικνύει αντοχές με αποτέλεσμα τον προβληματισμό των διοικήσεων για λήψη αποφάσεων και το βέλτιστο μίγμα πολιτικής σε ένα θέμα ζωτικής σημασίας.
“Go Together or stay alone”.
Έχει γίνει πλέον συνείδηση, ακόμη και από μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, ότι η οργανική ανάπτυξη χωρίς στρατηγικές συμμαχίες αποτελεί στις περισσότερες των περιπτώσεων ανέφικτο στόχο. Οι πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι ασφαλιστές αναζητούν τα οφέλη του μετασχηματισμού μέσα από εξαγορές, συγχωνεύσεις, συμμαχίες και συνεργασίες. Η αλλαγή του status quo σε μετόχους και διοίκηση δεν είναι συνήθης στο ανθρώπινο DNA, ωστόσο ακόμη και οι πολιτικές επιβίωσης απαιτούν στρατηγικό σχεδιασμό που μπορεί να περιλαμβάνουν λύσεις συμμαχιών και συνεργασιών. Ο ανταγωνισμός ο οποίος αναμένεται με μεγαλύτερη ένταση, οι σημαντικές επενδύσεις που απαιτούνται, το αυξανόμενο κόστος εφαρμογής και συμμόρφωσης είναι όλα τροχοπέδη για μοναχικές στρατηγικές με αντάλλαγμα ωστόσο τη διατήρηση του status quo αλλά και την αποκλειστική ωφέλεια της όποιας υπεραξίας.
“Go Niche market or stay with all business lines”.
Οι ασφαλιστές αλλά και οι νεοεισερχόμενοι στο χώρο της ασφάλισης επανατοποθετούνται με νέα επιχειρηματικά μοντέλα, με στόχο τη δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος σε συγκεκριμένη περιοχή και όχι στο σύνολο ή σε μεγάλο εύρος προϊόντων. Η εξειδίκευση μπορεί να περιορίσει τo εύρος της αγοράς στην οποία απευθύνονται οι ασφαλιστές αλλά κρύβει ευκαιρίες με υψηλές αποδόσεις και χαμηλό ανταγωνισμό, ενώ προσφέρει πολύ δυνατές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Η αντίληψη ότι όσο περισσότεροι πελάτες ή μεγαλύτερη αγορά στην οποία στοχεύεις τόσο μεγαλύτερο το όφελος αλλά και η κερδοφορία, είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων εσφαλμένη. Τα νέα προϊόντα πελατοκεντρικής προσέγγισης απαιτούν εξειδίκευση και νέες δομές. Από την άλλη πλευρά, η στόχευση σε διάφορους τομείς δημιουργεί εμπόδια σε νεοεισερχομένους και διατηρεί σε υψηλότερα επίπεδα τη ρευστότητα.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *