Οι InsurΤech, οι ασφαλιστές, τα εναλλακτικά δίκτυα και “έχει ο καιρός γυρίσματα”

Του Γιάννη Χαρονικολάου

Η είσοδος ενός τρίτου παίκτη στην ασφαλιστική αγορά και συγκεκριμένα της Cosmote πυροδότησε αντιδράσεις από τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Ένας κλάδος που στην Ελλάδα εν μέσω οικονομικής κρίσης είχε να αντιμετωπίσει και τις τεχνολογικές εξελίξεις που είναι δέλεαρ για πολλούς να δοκιμάσουν ή να επεκταθούν πάνω στις πωλήσεις έξω και πέρα από την φυσική διαμεσολάβηση.

Εύλογες ανησυχίες και όχι μόνο στην Ελλάδα αφού πρόσφατα και στην Αμερική είδαμε ένα παραδοσιακό παίκτη στην ασφάλιση να αναδεικνύει το θέμα, μέσω διαφημιστικής καμπάνιας, για τον αντικατάστατο ρόλο του ασφαλιστή και να δέχεται τα πυρά από τους InsurTech παίκτες.

Για να δούμε συνολικά το θέμα τεχνολογία και ασφάλιση και να αποφεύγονται οι συγχύσεις που μερικές φορές δημιουργούν και υπερβολικές αντιδράσεις πρέπει να δούμε δυο διαφορετικές πτυχές που έχει το ζήτημα αυτό.

Μια πρώτη πτυχή είναι ότι η τεχνολογία θα εισβάλει όλο και περισσότερο στoν κλάδο ,όπως και σε πολλούς άλλους, και θα καθίσταται αναγκαία για να είναι ανταγωνιστικές οι ασφαλιστικές εταιρίες αλλά και οι διαμεσολαβούντες.
Μία δεύτερη πτυχή είναι αυτή που σχετίζεται με την πώληση και πόσο μέσω της τεχνολογίας μία εταιρία ή ένας διαμεσολαβητής μπορεί να πουλήσει και με την χρήση του διαδικτύου παρακάμπτοντας παραδοσιακές διαδικασίες.

Σε αυτή την μορφή πώλησης υπάρχουν διαφορετικοί παίκτες.

Οι ΙnsurTech παίκτες που δημιουργούν και πωλούν ασφαλιστικά προϊόντα μόνο διαδικτυακά και οι παραδοσιακοί παίκτες που δημιουργούν, με την χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου, παράλληλα online ή direct πωλήσεις.

Σε αυτούς τους παίκτες εισέρχονται εκτός από τους διαμεσολαβούντες και τρίτοι που εκμεταλλευόμενοι την “δεσπόζουσα” θέση τους, σε διάφορους τομείς και κλάδους, επιχειρούν να επεκταθούν και στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων.

Μία πρώτη απόπειρα ήταν αυτή της Google που εκμεταλλευόμενη την δεσπόζουσα θέση της, ως μηχανής αναζήτησης, δημιούργησε πριν μερικά χρόνια πειραματικά στις ΗΠΑ πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για ασφαλιστικά προϊόντα. Παρ ολα αυτά και χωρίς να εξηγήσει τους λόγους προχώρησε στην διακοπή της.

Μια άλλη εταιρία του διαδικτύου η Amazon, επίσης με δεσπόζουσα θέση, έχει επεκταθεί εν μέρη στις πωλήσεις ασφαλειών ή κάνει κάποιες συνέργειες σε συνδυασμό με τις πωλήσεις των προϊόντων της ( πχ ηλεκτρονικό και οικιακό εξοπλισμό).

Ωστόσο, στην παγκόσμια αγορά κυριαρχούν τα φυσικά δίκτυα πωλήσεων στην ασφάλιση και μάλιστα πρόσφατα η Generali εκτίμησε ότι την προσεχή τριετία βλέπει την ανάπτυξή της, στην Ευρώπη, μέσα από αυτά.

Συμπερασματικά αυτό που προκύπτει από τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι ότι η τεχνολογία και στην ασφάλιση, όπως έχει πει και ένα προβεβλημένο και έμπειρο στέλεχος της αγοράς, ήρθε για να μείνει.

Συνεπώς οι αφορισμοί είτε από την μία πλευρά είτε από την άλλη δεν ωφελούν κανένα. Απλά προκαλούν σύγχυση και ίσως οδηγούν σε λανθασμένους στόχους.

Όπως κάθε αγορά έτσι και η ασφαλιστική θα εξελίσσεται και θα καθορίζεται με βάση τις καταναλωτικές συμπεριφορές που δεν είναι πάντα στατικές και όπως λέει και το λαϊκό ρητό “έχει ο καιρός γυρίσματα”.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *