
Αταίριαστες αυξομειώσεις στο στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων που προφανώς προκύπτουν μέσα από το hic που είναι η βάση των ασφαλιστικών εταιριών με τα ασφαλισμένα οχήματα και διαχειρίζεται το Επικουρικό Κεφάλαιο όπου είναι όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες ανεξαρτήτου μορφής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
Όπως διαβάσαμε στο ηλεκτρονικό περιοδικό αυτοκινήτου 4Troxoi.gr στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 τα ασφαλιστήρια συμβόλαια έχουν φτάσει τα 6.755.000, Στη συνέχεια, ακολούθησαν τέσσερις μήνες μείωσης της ασφαλιστικής παραγωγής στον κλάδο, με αποτέλεσμα στις 30 Ιανουαρίου 2023 τα ασφαλιστήρια συμβόλαια να πέσουν στα 6.575.000 (από 6.596.000 στο τέλος του Δεκεμβρίου 2022).
Ακολουθήστε μας στο Google News
Οι ερμηνείες που δίνονται για αυτό το γεγονός είναι διάφορες που όμως μία έχει βάση. Οτι υπάρχουν πολλά ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα που αυξομειώνονται κατά περιόδους. Και για να το δούμε αυτό είναι τα καθημερινά σαφάρι της τροχαίας στους τροχονομικούς ελέγχους που καταγράφονται σε εβδομαδιαία βάση σε ανακοινώσεις της ΕΛ.ΑΣ. Εκεί θα δούμε ότι τα ανασφάλιστα οχήματα που εντοπίζονται σε αυτούς τους τυχαίους έλεγχους πανελλαδικά είναι από κοντά στα 300 εβδομαδιαίος. Δηλαδή κάθε μήνα 1000 και πλέον ανασφάλιστα οχήματα με πρόστιμα.
Όσο για τις λεγόμενες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) ασφαλιστικές που κατά καιρούς διαβάζουμε ότι είναι 500 η 600 γίνεται μια παραφιλολογία από μη γνώστες του θέματος σχετικά με το τι σημαίνει Ασφαλιστικές Εταιρίες με καθεστώς ΕΠΥ.
Οι 500 οι 600 ασφαλιστικές που είναι δηλωμένες στην Τράπεζα της Ελλάδος είναι διάφορες ασφαλιστικές εταιρίες στην Ευρωπαϊκής Ένωσης που για διάφορους λόγους ή για κάποιες εργασίες τους δηλώνουν σε διάφορα κράτη της Ε.Ε Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών, που επιτρέπουν οι διασυνοριακές συναλλαγές στην Ένωση.
Στην αστική ευθύνη ασφάλισης αυτοκινήτου σε όλες τις χώρες της Ε.Ε υπάρχει υποχρεωτική εγγραφή στα αντίστοιχα με το Ελληνικό Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτου και συνεπώς η ΕΠΥ αυτές και τα ασφαλισμένα σε αυτά οχήματα καταγράφονται στο Επικουρικό Κεφάλαιο.
Το συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω είναι ένα. Το κράτος να έχει καθαρή εικόνα των κυκλοφορούντων οχημάτων και μέσω της εφαρμογής hic να γίνονται μαζικές διασταυρώσεις, όπως ο νόμος ορίζει ή αν τροποποιηθεί, ώστε να πέφτουν πρόστιμα…όχι μόνο από τυχαίους ελέγχους της Τροχαίας.Έτσι θα μειωθεί αισθητά ο αριθμός των ανασφάλιστων γιατί για να εξαλειφθεί δεν υπάρχει τρόπος.