Ποιο ήταν το ποσοστό παραπόνων καταναλωτών για ασφαλιστικές υπηρεσίες το 2019;

To 2019, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.901 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:

A/AΚατηγορία ΑριθμόςΠοσοστό
1Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 1.06836,81
 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών765  
 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας186  
 Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος81  
 Φυσικό Αέριο21  
 Πάροχοι νερού15  
2Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 33911,69
3Πωλήσεις από απόσταση/εκτός εμπορικού καταστήματος 2468,48
4Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 2047,03
5Τουριστικές υπηρεσίες 1625,58
6Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 1204,14
7Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 1053,62
8Λοιπές καταγγελίες 903,10
9Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 752,59
10Ασφαλιστικές υπηρεσίες 692,38
11Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 692,38
12Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 602,07
13Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 602,07
14Ενοίκια – Κοινόχρηστα 541,86
15Ακατάλληλα τρόφιμα 421,45
16Προκαταβολές 270,93
17Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής 240,83
18Φάρμακα – υγεία 210,72
19Εισπρακτικές εταιρίες 180,62
20Νοθεία – Κλοπή καυσίμων 180,62
21Σούπερ Μάρκετ 120,41
22Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) 120,41
23Εκπτώσεις 60,21
 ΣΥΝΟΛΟ 2.901100,00

Μέσα στο 2019, δεχτήκαμε 675 καταγγελίες, 507 παράπονα, 1.719 ερωτήματα καταναλωτών. 

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.901 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 40,02% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 59,89% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. 

Το 94,23% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 36 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για 51 καταγγελίες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται και στο 2020. 

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 128.212,84 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 43.747,27 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 24.009,18 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 12.855,21 ευρώ 
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 10.925,85 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 10.528,68 ευρώ 
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 7.698,99 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 7.107,45 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.147,69 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.950,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ελεύθερους επαγγελματίες: 1.454,52 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ 
  • Επιστροφές προκαταβολών: 600 ευρώ 

Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *