Προστασία συναλλασσόμενου με ασφαλιστική επιχείρηση.Όσα πρέπει να ξέρεις

Με δυο τρόπους μπορεί ένας συναλλασσόμενος με ασφαλιστική επιχείρηση να διατυπώσει αιτιάσεις ή να κάνει κάποια καταγγελία για υπόθεση που τον αφορά και έχει σχέση με ασφαλιστική εταιρία .

Δείτε παρακάτω ποιοι είναι αυτοί οι τρόποι όπως αναφέρονται σε σχετικές πληροφορίες που είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Τράπεζας της Ελλάδος , που είναι και εποπτεύουσα αρχή για τις ασφαλιστικές εταιρίες και την ασφαλιστική διαμεσολάβηση στην Ελλάδα:

Α) Υποβολή αιτίασης σε ασφαλιστική επιχείρηση

Σύμφωνα με την Πράξη Εκτελεστικής Επιτροπής (ΠΕΕ) 88/2016 της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα οφείλουν να διαθέτουν λειτουργία διαχείρισης αιτιάσεων. 

Ως «αιτίαση», νοείται η έγγραφη δήλωση δυσαρέσκειας που απευθύνεται στην ασφαλιστική επιχείρηση από πρόσωπο το οποίο σχετίζεται με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο (ασφαλισμένος – λήπτης ασφάλισης – δικαιούχος ασφαλίσματος). Η έννοια των αιτιάσεων δεν περιλαμβάνει τις αναγγελίες επέλευσης της ζημιάς ή τα αιτήματα καταβολής αποζημίωσης, ούτε τα απλά αιτήματα που σχετίζονται με την παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων.

Η ασφαλιστική επιχείρηση οφείλει να απαντά εγγράφως και με τη δέουσα αιτιολόγηση στις αιτιάσεις εντός πενήντα (50) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αιτίασης.

Κάθε ασφαλιστική επιχείρηση δημοσιεύει στον ιστότοπό της πληροφορίες για τον τρόπο υποβολής αιτιάσεων, καθώς και για τη διαδικασία διαχείρισής τους. 

Β)Υποβολή καταγγελίας στην Τράπεζα της Ελλάδος

Αν είστε ασφαλισμένος – λήπτης της ασφάλισης – δικαιούχος ασφαλίσματος, έχετε ήδη υποβάλει αιτίαση στην ασφαλιστική επιχείρηση αλλά δεν λάβατε απάντηση εμπροθέσμως ή η απάντηση δεν ήταν τεκμηριωμένη, και πάντως το πρόβλημα εξακολουθεί, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία θα την αξιολογήσει αποκλειστικά στο πλαίσιο των εποπτικών αρμοδιοτήτων της. Αν, όμως, δεν προκύπτει ζήτημα εποπτικής φύσης, η Τράπεζα της Ελλάδος δεν έχει αρμοδιότητα να επιληφθεί περαιτέρω της συγκεκριμένης καταγγελίας.
Δεν συνιστούν ερευνώμενη από την Τράπεζα της Ελλάδος καταγγελία αναφορές που εμπεριέχουν, ενδεικτικά, :
• Αναγγελίες επέλευσης της ζημιάς• Αιτήματα καταβολής αποζημίωσης• Αιτήματα που σχετίζονται με την ερμηνεία όρων, την παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων• Αιτήματα για ερμηνεία διατάξεων, παροχή συμβουλών ή γνωμοδοτήσεων• Αιτήματα διαμεσολάβησης στην επίλυση διαφοράς• Αιτήματα αποστολής αιτίασης στην ασφαλιστική επιχείρηση Η Τράπεζα της Ελλάδος δεν έχει αρμοδιότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ιδιωτικής φύσης όπου απαιτείται η κρίση πραγματικών περιστατικών αρμοδιότητας των πολιτικών δικαστηρίων. Άλλες, πλην των δικαστικών, αρμόδιες αρχές είναι, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται για κάθε μια στην κείμενη νομοθεσία, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ή άλλος φορέας Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, νόμιμα καταχωρισμένος στο Μητρώο της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς (άρθρο 18 της 70330οικ./30.6.2015 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ΦΕΚ Β’ 1421).
Αφού λάβετε υπόψη τα προαναφερόμενα, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην Τράπεζα της Ελλάδος συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα, επισυνάπτοντας κάθε σχετικό έγγραφο που έχετε στείλει στην ασφαλιστική επιχείρηση και έχετε λάβει από αυτήν

Επίσης άλλες αρμόδιες αρχές για την διατύπωση αιτιάσεων ή καταγγελιών που αφορούν κύρια καταναλωτικά ζητήματα είναι:



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *