
Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Οκτώβριο 2024.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.672 | 11.282 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 1.042 | 937 | 11,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 33 | 9 | 266,7% |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 117.707 | 115.792 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 9.360 | 9.211 | 1,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 791 | 213 | 271,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment Οκτώβριος 2024 Οκτώβριος 2023 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) A 5,0% 7,2% -2,3 6,9% 7,7% -0,8 A-SUV 2,7% 1,3% +1,4 4,0% 2,2% +1,8 (A TOTAL) (7,7%) (8,5%) (-0,8) (10,9%) (9,9%) (+1,0) B 18,2% 16,7% +1,5 24,1% 26,3% -2,2 B-SUV 29,3% 31,9% -2,5 30,8% 26,0% +4,7 (B TOTAL) (47,5%) (48,6%) (-1,1) (54,8%) (52,3%) (+2,5) C 10,5% 7,0% +3,5 6,9% 8,2% -1,3 C-SUV 25,5% 26,0% -0,5 19,3% 21,3% -2,0 (C TOTAL) (36,0%) (33,0%) (+3,0) (26,2%) (29,5%) (-3,3) D 1,7% 1,8% -0,1 1,8% 1,4% +0,3 D-SUV 5,0% 6,4% -1,3 4,1% 5,1% -0,9 (D TOTAL) (6,7%) (8,2%) (-1,5) (5,9%) (6,5%) (-0,6) E 0,1% 0,0% +0,1 0,1% 0,1% +0,0 E-SUV 0,4% 0,6% -0,2 0,4% 0,4% +0,0 (E TOTAL) (0,6%) (0,7%) (-0,1) (0,5%) (0,5%) (+0,1) F-G 0,1% 0,2% -0,0 0,1% 0,1% -0,0 F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,0 0,3% 0,3% -0,0 (F-G TOTAL) (0,4%) (0,4%) (-0,1) (0,4%) (0,4%) (-0,0) SPORTS 0,2% 0,2% -0,0 0,2% 0,3% -0,1 MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,0% -0,0 MPV-M/COMBI 1,0% 0,5% +0,5 1,1% 0,5% +0,5 (SUV TOTAL) (63,2%) (66,4%) (-3,2) (58,9%) (55,3%) (+3,6) 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 Οκτώβριος 2024 Οκτώβριος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –Οκτώβριος 2024 Ιανουάριος –Οκτώβριος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Σεπ. ‘24 Βενζίνη 26,9% 37,6% -10,7 37,2% 42,6% -5,4 34,4% Πετρέλαιο 4,0% 12,1% -8,0 7,6% 13,6% -5,9 12,4% Υβριδικά (HEV) 48,3% 34,2% +14,1 41,8% 30,3% +11,5 30,1% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 17,3% 13,7% +3,5 11,3% 10,8% +0,5 20,0% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,4% -0,4 0,0% 0,3% -0,3 3,1% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,5% 2,1% +1,4 2,0% 2,4% -0,4
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Μεταβολή Ιανουάριος- Σεπτέμβριος 2024 Ιανουάριος- Σεπτέμβριος 2023 Μεταβολή ΕΕ(1) 809.163 861.973 -6,1% 7.989.776 7.941.704 +0,6% ΕΕ 14(2) 704.873 760.018 -7,3% 6.950.826 6.977.110 -0,4% ΕΕ(1) + EFTA(3) 842.844 895.027 -5,8% 8.265.511 8.233.942 +0,4% Ελλάδα 9.661 11.401 -15,3% 108.035 104.510 +3,4%
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.