Πόσα ήταν τα παράπονα καταναλωτών για ασφαλιστικές υπηρεσίες το πρώτο 4μηνο του 2019;

To α’ τετράμηνο του 2019, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 990 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 56.865,64 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

A/AΚατηγορία ΑριθμόςΠοσοστό
1Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 42042,42
Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών315
Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας75
Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος21
Φυσικό Αέριο3
Πάροχοι νερού6
2Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 9910,00
3Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 787,88
4Πωλήσεις από απόσταση 636,36
5Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 545,45
6Ασφαλιστικές υπηρεσίες 424,24
7Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 303,03
8Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 272,73
9Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 272,73
10Τουριστικές υπηρεσίες 242,42
11Ακατάλληλα τρόφιμα 181,82
12Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 181,82
13Λοιπές καταγγελίες 181,82
14Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής 151,52
15Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 121,21
16Προκαταβολές 121,21
17Ενοίκια – Κοινόχρηστα 121,21
18Νοθεία – Κλοπή καυσίμων 90,91
19Εισπρακτικές εταιρίες 30,30
20Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) 30,30
21Φάρμακα – υγεία 30,30
22Εκπτώσεις 30,30
ΣΥΝΟΛΟ 990100,00

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2018, δεχτήκαμε 246 καταγγελίες, 540παράπονα, 204 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 56.865,64 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 31.147,27 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 12.498,99 ευρώ
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 6.041,28 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 3.000,00  ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.100,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 600,00 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 290,10 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *