Πόσα παράπονα-καταγγελίες για ασφαλιστικές υπηρεσίες δέχθηκε το ΚΕΠΑ το 8μηνο του 2019;

To οχτάμηνο του 2019, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.031 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 84.759,19 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα, χωρίς καν να υπολογίσουμε τα ποσά, από τα οποία απαλλάχτηκαν οι υπερχρεωμένοι καταναλωτές – μέλη μας με αποφάσεις Ειρηνοδικείων. Στα ποσά αυτά, δε συνυπολογίζουμε τα χρήματα, που γλιτώνουν, κάθε χρόνο, οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000 ευρώ, ανά έτος. 

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

A/AΚατηγορία ΑριθμόςΠοσοστό
1Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 75036,93
 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών543  
 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας144  
 Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος42  
 Φυσικό Αέριο9  
 Πάροχοι νερού12  
2Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 23111,37
3Πωλήσεις από απόσταση/εκτός εμπορικού καταστήματος 1839,01
4Τουριστικές υπηρεσίες 1447,09
5Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 1266,20
6Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 723,55
7Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 633,10
8Ασφαλιστικές υπηρεσίες 602,95
9Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 602,95
10Λοιπές καταγγελίες 512,51
11Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 422,07
12Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 422,07
13Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 391,92
14Ακατάλληλα τρόφιμα 391,92
15Ενοίκια – Κοινόχρηστα 271,33
16Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής 241,18
17Προκαταβολές 241,18
18Εισπρακτικές εταιρίες 150,74
19Νοθεία – Κλοπή καυσίμων 90,44
20Φάρμακα – υγεία 90,44
21Σούπερ Μάρκετ 90,44
22Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) 60,30
23Εκπτώσεις 60,30
 ΣΥΝΟΛΟ 2.031100,00

Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2019, δεχτήκαμε 462 καταγγελίες, 1.170 παράπονα, 399 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 84.759,19 ευρώ. Αναλυτικά από: 

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 43.747,27 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 14.479,65 ευρώ
  • Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 9.278,58  ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 6.600,00 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 5.928,99 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 1.466,70 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.200,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 600,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 150,00 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 120,00 ευρώ


Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *