Πόσες ήταν οι αναφορές και καταγγελίες στο ΚΕ.Π.ΚΑ για ασφαλιστικές υπηρεσίες το 2023

Ενα από τα χαμηλότερα ποσοστά αναφορών και καταγγελιών από καταναλωτές παρουσίασε ο κλάδος της ασφάλισης και των υπηρεσιών του, το 2023, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε το ΚΕ.Π.ΚΑ.

Ειδικότερα η σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

2023: 2.802 παράπονα – καταγγελίες 87.157,50 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
To 2023, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.802 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών.

Α/ΑΚατηγορίαΑριθμόςΠοσοστά
1Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις63422,63
2Πωλήσεις από απόσταση58020,70
3Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών46216,50
4Πάροχοι φυσικού αερίου2709,64
5Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας1967,00
6Τουριστικές υπηρεσίες1645,85
7Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια 923,29
8Ινστιτούτα – Γυμναστήρια802,90
9Ακατάλληλα τρόφιμα742,65
10Ταχυδρομικές υπηρεσίες481,71
11Αεροπορικές μεταφορές321,14
12Λοιπές Τραπεζικές υπηρεσίες281,00
13Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών220,79
14Υπεραστικές μεταφορές160,58
15Ασφαλιστικές υπηρεσίες160,58
16Ακίνητα140,51
16Πάροχοι Νερού140,51
17Νοθεία -κλοπή καυσίμων120,43
18Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες120,43
19Προκαταβολές100,36
20Σούπερ μάρκετ80,29
21Δημόσιες υπηρεσίες60,22
22Ακτοπλοϊκές μεταφορές60,22
23Λοιπές καταγγελίες20,07
 ΣΥΝΟΛΟ2.802100

Μέσα στο 2023, δεχτήκαμε 274 καταγγελίες, 2.408 παράπονα, 120 ερωτήματα καταναλωτών.

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.802 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 9,78% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 90,22% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.

Το 94,16% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 4,38% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω άρνησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ασχοληθεί με τις καταγγελίες των καταναλωτών, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 1,46% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2024.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 87.157.50 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 28.379,42 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 19.419,72 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από δημόσιες υπηρεσίες: 9.308,32 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 7.267,36 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.234,68 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 6.148 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 5.390,40 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.658,1. ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.000 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών: 351,50 ευρώ


Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *