Πόσοι online και insurtech παίκτες χωράνε στην ελληνική ασφαλιστική αγορά;

Του Γιάννη Χαρονικολάου

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι μια μικρή και κατ επέκταση παραδοσιακή ασφαλιστική αγορά που αναζητά τρόπους ανάπτυξής της, μετά από 8 χρόνια οικονομικής κρίσης στην χώρα και με ύφεση στην ίδια την ασφαλιστική  αγορά.

Στα χρόνια αυτά που η ελληνική οικονομία δοκιμαζόταν και η ασφαλιστική αγορά προσπαθούσε να κρατήσει ανεκτά επίπεδα παραγωγής η τεχνολογία και το  διαδίκτυο είχαν ταχύτατη διείσδυση στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης.

Μια διείσδυση που επηρεάζει πολλούς τομείς της ασφαλιστικής βιομηχανίας μεταξύ των οποίων και τα κανάλια διανομής ενώ παράλληλα ανέδειξε μία νέας γενιάς ασφαλιστικούς παίκτες που δημιουργούν και πουλάνε ασφαλιστικά προϊόντα με χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου.

Η χρήση των νέων τεχνολογιών στο τομέα της ασφάλισης ήταν και είναι μέσα στην προτεραιότητα των ασφαλιστικών εταιριών στην Ελλάδα, ωστόσο διατηρούν το κλασικό μοντέλο διανομής των προϊόντων τους μέσα από τα δίκτυα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ανεξάρτητων ή εταιρικών.

Ένα μοντέλο που σύμφωνα με  όσους γνωρίζουν καλά την ασφαλιστική αγορά και τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών θα είναι κυρίαρχο τουλάχιστον σε βάθος πενταετίας σε όλα τα ασφαλιστικά προϊόντα και κύρια σε αυτά που αφορούν υγεία, περιουσία και ασφάλειες ζωής.

Έτσι, ο αριθμός των ασφαλιστικών εταιριών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και το διαδίκτυο στην απευθείας διανομή ασφαλιστικών προϊόντων είναι μικρός και στην ουσία μόνο η Interamerican μέσω της Anytime,  κύρια στην ασφάλιση αυτοκινήτου,κάνει “επιθετική” προώθηση της online πώλησης . Βέβαια υπάρχουν η Allianz, η Εθνική Ασφαλιστική και η Prime Insurance, που έχουν πλατφόρμες απευθείας και online πώληση αλλά δεν κάνουν επιθετική προώθηση αυτών των καναλιών τους.

Συνεπώς, η μεγαλύτερη παρουσία των ασφαλιστικών εταιριών στην online και direct πώληση γίνεται μέσω της ασφαλιστικής πρακτόρευσης από την πλατφόρμα του Insurancemarket.gr, που είναι χρόνια στην αγορά. Επίσης, από πέρυσι και με την cosmote που λάνσαρε online την Cosmote Insurance , προκαλώντας μάλιστα και αντιδράσεις στην αγορά  από την πλευρά των διαμεσολαβούντων για το γεγονός ότι είναι τρίτος παίκτης( δηλαδή επεκτείνεται στην ασφάλιση ενώ έχει βασική δραστηριότητα της τηλεπικοινωνίες).

Επίσης, online πώληση στο αυτοκίνητο κάνουν και τράπεζες για τις εταιρίες που συνεργάζονται ( Πειραιώς την Ergo, Alpha bank την ΑΧΑ και Eurobank την Eurolife)

Σύμφωνα με τα παραπάνω και με εκτιμώμενο το ποσοστό των  online η direct πωλήσεων στο 10-12% της παραγωγής σαν κανάλι ή τρόπος πώλησης δεν θεωρείται ιδιαίτερα ανεπτυγμένος στην Ελλάδα και ούτε μεσοπρόθεσμα έχει ιδιαίτερες προοπτικές περαιτέρω επέκτασης και περιορίζεται κύρια στην ασφάλιση αυτοκινήτου.

Βέβαια, υπάρχει και  η Hellas Direct, που είναι Insurtech παίκτης στο αυτοκίνητο και από πέρυσι στην κατοικία, που έχει ένα 2% μεριδίου  της αγοράς στην Ελλάδα (στο αυτοκίνητο).

Τέλος, να σημειώσουμε ότι στην online πώληση για ασφάλιση υγείας έχει μπει και η NN Hellas ,εδώ και τρία χρόνια περίπου, αλλά ενώ στην αρχή είχε ακολουθεί επιθετική προώθηση του συγκεκριμένου καναλιού, στην συνέχεια περιόρισε την επιθετική προώθηση , προφανώς λόγω της μικρής ανταπόκρισης.  



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *