Σε ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά οι καταγγελίες- αναφορές καταναλωτών για ασφαλιστικές υπηρεσίες

Τα στοιχεία για A’ Τετράμηνο του 2023 από 1.096 παράπονα – καταγγελίες που έκαναν καταναλωτές μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. δημοσιοποίησε η καταναλωτική οργάνωση.

Σε σχετική ανακοίνωση της αναφέρει :

Ακολουθήστε μας στο Google News

To α’ τετράμηνο του 2023, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 1.096 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών. Με 25.218,72 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

Α/Α ΚατηγορίαΑριθμός Ποσοστά
1Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 23221,17
2Πωλήσεις από απόσταση20418,61
3Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών17816,24
4Πάροχοι φυσικού αερίου15614,23
5Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας1069,67
6Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια  524,74
7Ακατάλληλα τρόφιμα 302,74
8Ινστιτούτα – Γυμναστήρια222,01
9Αεροπορικές μεταφορές222,01
10Τουριστικές υπηρεσίες161,46
11Υπεραστικές μεταφορές141,28
12Ταχυδρομικές υπηρεσίες121,09
13Τραπεζικές υπηρεσίες100,92
14Νοθεία -κλοπή καυσίμων80,73
15Σούπερ μάρκετ80,73
16Ασφαλιστικές υπηρεσίες60,55
17Πάροχοι Νερού60,55
18Προκαταβολές60,55
19Ακίνητα40,36
20Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών20,18
21Υπηρεσίες απο ελεύθερους επαγγελματίες20,18
 ΣΥΝΟΛΟ1.096100

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2023, δεχτήκαμε 82 καταγγελίες, 972 παράπονα, 42 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 25.218,72 των ευρώ. Αναλυτικά από: 

  • Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 10.328,20 ευρώ
  •  Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 5.842,68 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 5.243,04 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από αεροπορικές υπηρεσίες: 2.191,04 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών: 1.044,82 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 538,94 ευρώ
  •  Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 30 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. 

Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *