Στα ΚΕΠ η αίτηση χορήγησης Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ)

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) η ηλεκτρονική αίτηση χορήγησης   Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ) μπορεί να διεκπεραιώνεται και μέσω των ΚΕΠ.

Η σχετική απόφαση  δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και μεταξύ άλλων αναφέρει: 

Αριθμ. 13637 ΕΞ 2020 – ΦΕΚ Τεύχος B 2160/04.06.2020

Ένταξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ) στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) – Καθορισμός εντύπου διοικητικής διαδικασίας.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ – ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

1. Η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης χορήγησης Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ) μπορεί να διεκπεραιώνεται και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), κατά τα προβλεπόμενα από το άρθρο 31 του ν. 3013/2002 (Α’ 102), όπως ισχύει.

2. Για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας συμπληρώνεται ειδικό έντυπο αίτησης, σύμφωνα με το Υπόδειγμα του Παραρτήματος που προσαρτάται στην παρούσα απόφαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

Άρθρο 2

1. Οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π. πιστοποιούνται στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e- EΦΚΑ) ως χρήστες της ηλεκτρονικής υπηρεσίας έκδοσης Ε.Κ.Α.Α.

2. Κατά την προσέλευση του ασφαλισμένου στα ΚΕΠ οι πιστοποιημένοι υπάλληλοι καταχωρούν τον ΑΜΚΑ και τα λοιπά στοιχεία του Ασφαλισμένου στην ηλεκτρονική υπηρεσία και υποβάλλουν για λογαριασμό του, το αίτημα έκδοσης της Ε.Κ.Α.Α.

Στη συνέχεια εκτυπώνουν το Πιστοποιητικό Προσωρινής Αντικατάστασης και το παραδίδουν στον Ασφαλισμένο.

Η Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ) αποστέλλεται ταχυδρομικά από τον e-ΕΦΚΑ στη διεύθυνση που έχει δηλώσει ο Ασφαλισμένος

3. Σε περίπτωση που τα στοιχεία του Μητρώου του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ του Ασφαλισμένου είναι διαφορετικά από τα αναγραφόμενα στα ταξιδιωτικά του ασφαλισμένου (ταυτότητα, διαβατήριο), απαιτείται προηγούμενη διόρθωση στα στοιχεία του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ.

4. Η αρμόδια υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης), παρεμβαίνει στα συστήματά της προκειμένου να υλοποιήσει τις απαιτούμενες υπηρεσίες διαδικτύου (web services) από την πλευρά της, ώστε να διασυνδεθεί και διαλειτουργήσει με το πληροφοριακό σύστημα υποστήριξης των ΚΕΠ.

Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται το ενιαίο περιβάλλον λειτουργίας των υπαλλήλων των ΚΕΠ, τα θέματα ασφάλειας και η τήρηση των απαραίτητων στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα υποστήριξης των ΚΕΠ, η παραγωγή αναφορών και στατιστικών, αλλά και γενικότερα η παρακολούθηση των υποθέσεων που διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ.

Σε κάθε περίπτωση οποιαδήποτε αλλαγή από την πλευρά του e-EΦΚΑ θα πρέπει να γίνεται σε συμφωνία με την Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ώστε να γίνονται έγκαιρα οι απαραίτητες παρεμβάσεις στο πληροφοριακό σύστημα υποστήριξης των ΚΕΠ.

5. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος του e-ΕΦΚΑ κατά την υποβολή της αίτησης, διατίθεται, το αργότερο 15 ημέρες πριν την έναρξη υποβολής αιτήσεων στα ΚΕΠ, εγχειρίδιο χρήσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και τυχόν οδηγίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας.

Άρθρο 3

1. Η περ. 1 της υπ’ αρ. 17062/6.9.2005 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας (Β ́ 1309) καταργείται.

2. Οι περ. 1 και 2 της παρ. Γ ́ της υπ’ αρ. ΔΙΑΔΠ/Ε/10264 /1.4.2003 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Β ́ 726) και η υπ’ αρ. Φ.80000/4464/240/12.5.2005 κοινή απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας (Β ́ 702) καταργούνται.

3. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει ένα μήνα από τη δημοσίευσή της. (δηλαδή ισχύει από 4.7.2020)

Το ειδικό έντυπο αίτησης για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *