Παρά την προώθηση, πρόσφατα, των σχετικών αποφάσεων του Υπουργείου Οικονομικών για την δυνατότητα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων να προχωρήσει σε κεντρικό έλεγχο ηλεκτρονικών διασταυρωσεων για ανασφάλιστα αυτοκίνητα, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια.
Μάλιστα, ενώ και έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από τις νομοθετικές ρυθμίσεις που επιβάλουν πρόστιμα και περιοδικούς ηλεκτρονικούς ελέγχους σε κεντρικό επίπεδο μεταξύ ασφαλιστικών εταιριών και Taxisnet για να εντοπίζονται τα αυτοκίνητα που είναι ανασφάλιστα, δεν έχει υπάρξει καμία άλλη ενέργεια από πλευράς πολιτείας και ο αριθμός τους εξακολουθεί να αρκετά μεγάλος.
Έτσι, μέχρι στιγμής ο μόνος έλεγχος που γίνεται και μπορεί να εντοπιστεί ένα ανασφάλιστο αυτοκίνητο είναι αυτός της τροχαίας, που έχει άμεση πρόσβαση στο online σύστημα του Επικουρικού Κεφαλαίου με τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, το ζήτημα δεν λύνεται μόνο με τους στοχευμένους ή τυχαίους τροχονομικούς ελέγχους και αν δεν υπάρξει άμεση πολιτική βούληση για κεντρικό έλεγχο ο φαύλος κύκλος των ανασφάλιστων αυτοκινήτων θα συνεχίζεται.
Επιπλέον, σημειώνουν ότι ένας κεντρικός έλεγχος θα μπορούσε εκτός των άλλων να δώσει μία πιο σαφή εικόνα για τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων, γιατί τα όποια νούμερα δίνονται κατά καιρούς, κύρια από την ασφαλιστική αγορά, είναι στατιστικά και όχι πραγματικά.
Πάντως τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, το οποίο αναλαμβάνει τα θέματα των αποζημιώσεων σε τροχαία που εμπλέκεται ανασφάλιστο αυτοκίνητο, δείχνουν ότι ο αριθμός αυτών των τροχαίων είναι υψηλός.
Το 2015 ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων με ανασφάλιστο όχημα που δηλώθηκε ήταν 3.694.Ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 τα τροχαία με ανασφάλιστα οχήματα, που επίσης δηλώθηκαν στο Επικουρικό Κεφάλαιο, ήταν 931.
Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News