Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Μάιο 2022.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News
Μάιος 2022 | Μάιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.995 | 10.850 | +10,6% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 842 | 933 | -9,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 29 | 47 | -38,3% |
Ιανουάριος – Μάιος 2022 | Ιανουάριος – Μάιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 43.711 | 44.487 | -1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.918 | 4.511 | -13,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 89 | 140 | -36,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment Μάιος 2022 Μάιος 2021 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος -Μάιος 2022 Ιανουάριος –Μάιος 2021 Διαφορά(μονάδες μεριδίου) A 8,6% 13,1% -4,5 7,7% 9,5% -1,9 A-SUV 2,0% 1,0% +1,0 1,1% 1,1% +0,0 A TOTAL 10,6% 14,1% -3,5 8,8% 10,7% -1,9 B 28,3% 27,5% +0,8 25,1% 29,3% -4,2 B-SUV 24,3% 20,7% +3,6 26,2% 20,4% +5,9 B TOTAL 52,6% 48,2% +4,3 51,3% 49,7% +1,6 C 11,1% 11,1% +0,0 10,1% 12,8% -2,6 C-SUV 19,3% 21,1% -1,8 22,8% 20,9% +2,0 C TOTAL 30,5% 32,3% -1,8 33,0% 33,6% -0,6 D 0,9% 1,1% -0,2 1,3% 1,9% -0,6 D-SUV 3,7% 2,1% +1,6 4,0% 2,3% +1,6 D TOTAL 4,6% 3,2% +1,4 5,2% 4,2% +1,0 E 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,2% +0,0 E-SUV 0,4% 0,5% -0,1 0,5% 0,5% +0,0 E TOTAL 0,6% 0,6% -0,1 0,6% 0,6% +0,0 F-G 0,0% 0,1% +0,0 0,1% 0,0% +0,0 F-G-SUV 0,0% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 F-G TOTAL 0,1% 0,1% -0,1 0,2% 0,1% +0,1 SPORTS 0,2% 0,4% -0,2 0,1% 0,2% +0,0 MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0 MPV-M/COMBI 0,8% 0,9% -0,1 0,6% 0,8% -0,1 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0 (Εκ των οποίων SUV 49,8% 45,5% +4,3 54,8% 45,3% +9,5) Μάιος 2022 Μάιος 2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –Μάιος 2022 Ιανουάριος –Μάιος 2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Μαρ. ‘22* Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Μαρ. ‘21* Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Βενζίνη 51,8% 54,5% -2,7 47,0% 51,0% -4,0 36,0% 40,8% -4,8 Πετρέλαιο 13,4% 17,0% -3,6 15,0% 19,9% -4,9 16,8% 22,1% -5,3 Υβριδικά (HEV) 26,0% 20,6% +5,4 27,3% 21,4% +5,9 25,1% 20,9% +4,2 Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 6,3% 5,1% +1,2 7,6% 5,4% +2,2 18,8% 13,9% +4,9 Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,4% 0,9% -0,5 0,7% 1,2% -0,5 3,3% 2,3% +1,0 Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,0% 1,9% +0,2 2,5% 1,2% +1,3
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2022 Απρίλιος 2021 Μεταβολή Ιανουάριος –Απρίλιος 2022 Ιανουάριος –Απρίλιος 2021 Μεταβολή ΕΕ(1) 684.506 862.443 -20,6% 2.930.366 3.422.717 -14,4% ΕΕ 14(2) 594.592 759.960 -21,8% 2.566.637 3.032.549 -15,4% ΕΕ(1) + EFTA(3) 711.280 898.444 -20,8% 3.046.860 3.553.610 -14,3% Ελλάδα 9.289 10.198 -8,9% 31.716 33.637 -5,7%
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.