Του Γιάννη Χαρονικολάου
Μπορεί οι ασφαλίσεις αστικής ευθύνης αυτοκινήτου να αποτελούν κινητήριο μοχλό για την παραγωγή των ασφαλιστικών εταιριών γενικών ασφαλίσεων αλλά σταδιακά ο ανταγωνισμός, το διαδίκτυο και η οικονομική κρίση τις ωθούν να επικεντρωθούν και στους λοιπούς κλάδους προκειμένου να έχουν προοπτικές επιβίωσης.
Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που στήριξαν και στηρίζουν το μεγαλύτερο κομμάτι του χαρτοφυλακίου τους στις ασφαλίσεις οχημάτων και λιγότερο στους άλλους κλάδους όπως η υγεία και η ζωή.
Όπως επισημαίνουν γνώστες της αγοράς τα επόμενα χρόνια οι ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται στις γενικές ασφαλίσεις και κυρίως στον κλάδο αυτοκινήτου θα αντιμετωπίσουν δύο βασικές προκλήσεις.
Πρώτη η πρόκληση σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίες, τις online και direct πωλήσεις.
Η δεύτερη πρόκληση έρχεται από τις λεγόμενες ΕΠΥ Ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται μέσω αντιπροσώπων και ασφαλίζουν με χαμηλό ασφάλιστρο έχοντας κατακτήσει μέσα στα χρόνια της κρίσης ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς που φτάνει το 13%.
Στην πρώτη περίπτωση οι τεχνολογίες φέρνουν συνεχόμενες αλλαγές στον τρόπο που οι ασφαλιστικές τιμολογούν και διανέμουν προϊόντα ασφάλισης αυτοκινήτου που σημαίνει ότι όσοι δεν προσαρμόζονται σε αυτές θα αντιμετωπίσουν μακροπρόθεσμα προβλήματα στην επιβίωσή τους.
Στην δεύτερη περίπτωση οι ασφαλιστικές ΕΠΥ, που μάλλον ήρθαν για να μείνουν, θα αποτελούν ένα κίνητρο για όσους αναζητούν φθηνά ασφάλιστρα, αφαιρώντας παραγωγή που ισούται με την παραγωγή τριών ή τεσσάρων μικρομεσαίων ασφαλιστικών εταιριών.
Έτσι επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς οι ασφαλιστικές των γενικών ασφαλίσεων θα πρέπει να επεκταθούν πιο δυναμικά στους λοιπούς κλάδους.
Κλάδοι όπως η ασφάλισης κατοικίας, περιουσίας, επαγγελματικής αστικής ευθύνης, σκαφών και υγείας, είναι οι κλάδοι που τα επόμενα χρόνια θα έχουν ανάπτυξη και μπορούν να “ξεβαλτώσουν” την ασφαλιστική αγορά ώστε να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή της.
Συνεπώς, όσες ασφαλιστικές συνεχίσουν να επιμένουν σε παραδοσιακά μοντέλα ανάπτυξης και πώλησης των προϊόντων τους δεν επεκτείνονται δυναμικά και εκτός κλάδου αυτοκινήτου νομοτελειακά τα επόμενα χρόνια δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν.