Χαμηλά σε ποσοστά τα παράπονα – καταγγελίες των καταναλωτών για ασφαλιστικές υπηρεσίες στο ΚΕΠΚΑ

To α’ τετράμηνο του 2024, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 966 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών αναφέρει ανακοίνωση της οργάνωσης σημειώνοντας και τα παρακάτω:

Με 116.552,28 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News

Α/ΑΚατηγορίαΑριθμόςΠοσοστά
1Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 198      20,50  
2Πωλήσεις από απόσταση154      15,94  
3Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών150      15,53  
4Πάροχοι φυσικού αερίου84        8,70  
5Ταχυδρομικές υπηρεσίες70        7,25  
6Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας62        6,42  
7Ινστιτούτα – Γυμναστήρια44        4,55  
8Ακατάλληλα τρόφιμα 44        4,55  
9Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια38        3,93  
10Τραπεζικές υπηρεσίες26        2,69  
11Ακίνητα18        1,86  
12Τουριστικές υπηρεσίες16        1,66  
13Ασφαλιστικές υπηρεσίες12        1,24  
14Υπηρεσίες απο ελεύθερους επαγγελματίες10        1,03 
15Αεροπορικές μεταφορές8        0,83  
16Νοθεία -κλοπή καυσίμων6        0,62  
17Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών4        0,41  
18Λοιπές καταγγελίες4        0,41  
19Σούπερ μάρκετ4        0,41  
20Προκαταβολές2        0,21  
21Πάροχοι Νερού2        0,21  
22Υγεία2        0,21  
23Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές2        0,21  
24Υπηρεσίες ΟΤΑ2        0,21  
25Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος2        0,21  
26Υπεραστικές μεταφορές2        0,21  
 ΣΥΝΟΛΟ966100

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2024, δεχτήκαμε 106 καταγγελίες, 822 παράπονα, 38 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.


Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 116.552,28 των ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 57.012 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 27.300 ευρώ
  • Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 11.951,60 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών: 11.919,42 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 4.765,98 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 3.603,28 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα.

Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *