Χαμηλό το ποσοστό καταγγελιών για ασφαλιστικές υπηρεσίες στο ΚΕ.Π.ΚΑ το 2020

To 2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.675 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:

A/AΚατηγορίαΑριθμόςΠοσοστό
1Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών80630,13
2Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών37213,91
3Ελαττωματικά προϊόντα – Εγγυήσεις2318,64
4Πωλήσεις από απόσταση1927,18
5Δικαιώματα επιβατών1264,71
6Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες1114,15
7Κακή παροχή υπηρεσιών από ελ. επαγγελματίες1053,93
8Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών1023,81
9Δημόσιες υπηρεσίες – υπηρεσίες ΟΤΑ873,25
10Λοιπές καταγγελίες873,25
11Τουριστικές υπηρεσίες843,14
12Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας572,13
13Ασφαλιστικές υπηρεσίες421,57
14Ινστιτούτα – γυμναστήρια421,57
15Ενοίκια – κοινόχρηστα – ακίνητα361,35
16Προκαταβολές331,23
17Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές271,01
18Ακατάλληλα τρόφιμα271,01
19Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών240,90
20Πάροχοι νερού210,79
21Πάροχοι φυσικού αερίου150,56
22Αυξήσεις τιμών150,56
23Εκπτώσεις120,45
24Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)90,34
25Φάρμακα – Υγεία90,34
26Παραβίαση προσωπικών δεδομένων & Ιδιωτικής ζωής30,11
 ΣΥΝΟΛΟ2.675100,00

Το 2020 έγιναν  606 καταγγελίες, 333 παράπονα, 1.736 ερωτήματα καταναλωτών. 

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.675 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 32,82% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 67,18% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. 

Το 85,15% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 1,5% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 12,87% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2021. To 0,48% των καταγγελιών παραπέμφθηκε στην Ε.Φ.Δ, όπου δόθηκε συμβιβαστική λύση. 

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 107.275,23 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 66.415,50 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 8.689,47 ευρώ
  • Αποζημιώσεις για ελαττωματικά προϊόντα: 6.164,73 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ελεύθερους επαγγελματίες: 5.250,00 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.308,03 ευρώ 
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.255,71 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 4.224,15 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 4.209,81 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 2.080,83 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές: 1.197,00 ευρώ 
  • Επιστροφές νοσηλίων: 480,00 ευρώ 


Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *