10 σημεία για πιο υγιεινή ζωή

Μοιάζει αυτονόητο, αλλά συχνά ξεχνάμε πόσο πολύ επηρεάζεται η κατάσταση της υγείας μας από τον τρόπο ζωής μας! Υιοθετώντας πιο υγιεινές συνήθειες, περιορίζουμε σημαντικά τον κίνδυνο ασθένειας.

Δεν είναι πάντα εύκολο να απαλλαγούμε από τη δύναμη της συνήθειας, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο όταν πρόκειται για κάτι τόσο πολύτιμο όσο η υγεία μας. Ας δούμε κάποια μικρά βήματα με μεγάλα οφέλη για την ποιότητα ζωής μας!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ζούμε στη χώρα της ελληνικής μεσογειακής διατροφής. Γιατί λοιπόν να μην την ακολουθούμε κι εμείς οι ίδιοι; Επιλέξτε ελαιόλαδο. Βάλτε περισσότερα λαχανικά, φρούτα και όσπρια στα γεύματά σας. Περιορίστε το κόκκινο κρέας, αντικαθιστώντας το με ψάρια, πουλερικά ή κουνέλι.

ΑΣΚΗΣΗ

Προσπαθήστε να ασκηθείτε έστω και για 30 λεπτά με μέτρια ένταση, τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΒΑΡΟΣ

Φροντίστε να βρίσκεστε κοντά στο φυσιολογικό για το ύψος και την ηλικία σας βάρος.

ΑΓΧΟΣ

Το στρες βλάπτει σοβαρά την υγεία. Μάθετε πώς να χαλαρώνετε. Σκεφθείτε θετικά!

ΥΠΝΟΣ

Φροντίστε να αναπαύεστε και να κοιμάστε καλά κατά τις βραδινές ώρες. Έτσι προλαμβάνετε πολλές διαταραχές και νοσήματα και απολαμβάνετε γενικότερα μια πολύ καλύτερη ποιότητα ζωής. Εξαιρετικά ωφέλιμος είναι και ο μεσημεριανός ύπνος.

ΚΟΨΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Μία απόφαση είναι! Πάρτε την και τηρήστε την. Εάν σας φαίνεται δύσκολο, μπορείτε πάντα να απευθυνθείτε στα ιατρεία διακοπής καπνίσματος που λειτουργούν σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας.

ΠΟΤΟ

Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ σε όχι περισσότερα από 2-3 ποτά την ημέρα.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ

Τα συμπληρώματα δεν υποκαθιστούν την τροφή, ενώ η κατάχρηση μπορεί να βλάψει την υγεία σας. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα.

ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙΤΕ

Τα εμβόλια δεν είναι μόνο για παιδιά. Και οι ενήλικοι πρέπει να εμβολιάζονται (π.χ. κατά του πνευμονιόκοκκου ή της γρίπης). Συζητήστε με τον γιατρό σας και θα σας συστήσει τι πρέπει να κάνετε.

ΕΓΚΑΙΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Οι προληπτικές εξετάσεις σώζουν ζωές! Η έγκαιρη διάγνωση ορισμένων παθήσεων στα αρχικά τους στάδια επιτρέπει την αποτελεσματική θεραπεία τους (π.χ. PSA για τον καρκίνο του προστάτη, Pap Test για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας). Ο προγραμματισμός και η επιλογή των εξετάσεων πρέπει να γίνεται ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, το ιστορικό του κάθε ατόμου, ενώ μετά τα 40 συστήνεται ετήσιος γενικός έλεγχος, το λεγόμενο τσεκάπ.

Πηγή : ΕΑΕΕ



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *