Allianz Research: Αναμένονται τεκτονικές αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο μέσα στην δεκαετία

Έρευνα της Allianz για το ασφαλιστικό κλάδο τις προοπτικές και τις ευκαιρίες στην δεκαετία 2019-2029 επισημαίνει ότι η ψηφιοποίηση αλλάζει ταχύτητα το ασφαλιστικό τοπίο και εντοπίζει μερικές πιθανές τάσεις που θα δημιουργηθούν.

Πρόληψη, όχι θεραπεία

Η πρόληψη των κινδύνων και όχι η διαχείριση του κινδύνου θα είναι η λέξη-κλειδί που θα κυριαρχήσει.

Οι τεχνολογίες μηχανικής μάθησης με την τεχνολογία της πληροφορίας θα παρέχουν καλύτερη ανάλυση για την πρόβλεψη των κινδύνων. Οι  ασφαλισμένοι θα υιοθετούν όλο και περισσότερο τεχνολογίες που επικεντρώνονται στην πρόληψη των περιστατικών.

Για παράδειγμα:

Ένας ιχνηλάτης φυσικής κατάστασης θα ειδοποιεί τον χρήστη με ασυνήθιστα υψηλό καρδιακό ρυθμό. Λογισμικό αυτοκινήτου θα  κάνει προειδοποίηση στον οδηγό για τυφλά σημεία , ένα έξυπνο σπίτι θα προειδοποιεί τον ιδιοκτήτη για ένα κίνδυνο πυρκαγιάς. Ετσι θα μειωθεί σημαντικά  ο αριθμός των αξιώσεων.

Νέες ευκαιρίες

Η τεχνολογία είναι ένα σπαθί διπλής όψης. Αφενός, καθιστά τους υπάρχοντες κινδύνους πιο εύκολο να προβλεφθούν και να αποφευχθούν. Από την άλλη, δημιουργεί νέες απειλές όπως οι κυβερνοεπιθέσεις.

Σύμφωνα με το πιο πρόσφατο βαρόμετρο κινδύνου Allianz, ο κίνδυνος στον κυβερνοχώρο αποτελεί πλέον βασικό μέλημα για τις επιχειρήσεις το 2019 και μετά. Είναι ένας πονοκέφαλος όχι μόνο για τις εταιρείες. Οι μεμονωμένοι πελάτες επίσης  θα χάνουν χρήματα από επιθέσεις των χάκερς ή τις παραβιάσεις των προσωπικών τους δεδομένων.

Αυτό προσφέρει μια ευκαιρία στους ασφαλιστές να σχεδιάσουν προϊόντα ασφάλισης στον κυβερνοχώρο τόσο για τους εταιρικούς όσο και για τους λιανικούς πελάτες.

Στη συνέχεια, υπάρχουν τα αποκαλούμενα ασφαλιστικά προϊόντα βάσει της χρήσης τηλεματικής (UBI), ένα παράδειγμα του οποίου είναι η ασφάλιση αυτοκινήτου BonusDrive της Allianz με χρήση  τηλεματικής που μετρά τα πρότυπα οδήγησης ενός πελάτη, καθιστώντας δυνατή την προσφορά χαμηλότερων ασφαλίστρων για οδηγούς χαμηλού κινδύνου.

Αυξημένος ανταγωνισμός

Ο ανταγωνισμός στην ασφαλιστική αγορά θα μπορούσε να αυξηθεί. Στην πραγματικότητα, οι νέοι ανταγωνιστές θα μπορούσαν να προέρχονται και από το εξωτερικό της βιομηχανίας – από τους τεχνολογικούς γίγαντες της Κίνας και των Η.Π.Α. έως τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ασφαλιστικές  όπως η Allianz έχουν ήδη ξεκινήσει να συνεργάζονται με νεοεισερχόμενους παίκτες. Ετσι η οποιαδήποτε πιθανή «αναστάτωση» θα εντοπίζεται περισσότερο στα μοντέλα διανομής παρά στα ίδια τα προϊόντα.

Από την  ψηφιακή αγορά των προϊόντων έως  την απλοποίηση στην διεκπεραίωση των  αξιώσεων, οι πελάτες θα αναζητήσουν ταχύτερες, ευκολότερες και απλές εμπειρίες χρήσης.

Ο σύγχρονος ασφαλισμένος θα απαιτεί  μια διαδικασία μέσα από ένα κλικ σε μια πλατφόρμα   να μπορεί όχι μόνο να αγοράσει ασφάλιση, αλλά και να επωφεληθεί  από σχετικές υπηρεσίες.

Οι ψηφιακές πλατφόρμες προσφέρουν την ευκαιρία να διευρυνθεί η πελατειακή βάση των ασφαλιστικών , ειδικά στις αναδυόμενες αγορές. Ένα υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης σε αναδυόμενες αγορές κατά ένα εκατοστιαίο ποσοστό  μπορεί να προσθέσει 250 δισ. Ευρώ σε ασφάλιστρα στα 3.655 τρισεκατομμύρια ευρώ που παρατηρήθηκαν το 2018, σύμφωνα με την Allianz Research.

Κατά την επόμενη δεκαετία, τα παγκόσμια  ασφάλιστρα αναμένεται να αυξηθούν περίπου στο  5% από 3,3% το 2018, σύμφωνα με την Allianz Research. Ωστόσο, αναμένεται να παραμείνουν κάτω από την εκτιμώμενη αύξηση της παγκόσμιας οικονομικής παραγωγής κατά 5,6%, δείχνοντας  ότι το κενό προστασίας μπορεί να παραμείνει, ακόμη και αν μειωθεί κάπως.
Διαβάστε την έρευνα εδώ



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *