“Digital Insurer2.0 – Τεχνητή νοημοσύνη και Ασφάλιση“ [Άρθρο από τον Λιαπάκη Ξενοφώντα*]

Ένα σημαντικό και επίκαιρο άρθρο για τεχνολογίες αιχμής που εφαρμόζονται στην ασφαλιστική αγορά, από τον Ξενοφώντα Λιαπάκη*.

Τα Artificial Intelligence (AI) συστήματα είναι ήδη παντού, στο smartphone, στο connected home, στο αυτοκίνητο, σε μια πληθώρα ηλεκτρονικών υπηρεσιών όπως τις τραπεζικές & ασφαλιστικές, στα social media, κάνοντας χρήση της τεχνητής νοημοσύνης σε καθημερινή βάση.

Βλέπουμε ήδη πολλές εταιρείες να χρησιμοποιούν self-learning μηχανισμούς όπως το Facebook, Amazon, Netflix κ.α. και να κάνουν προτάσεις που βασίζονται σε προβλέψεις που προκύπτουν από τα δικά τους δεδομένα.

Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ Cognitive Computing (CC) και Artificial Intelligence (AI). Στην πραγματικότητα τα CC είναι ένα πιο προηγμένο υποσύνολο των AI, τα οποία προσπαθούν περιλαμβάνουν self-learning μηχανισμούς που χρησιμοποιούν data mining, patterns recognition και επεξεργασία φυσικής γλώσσας στοχεύοντας στο να μιμηθούν τον τρόπο που ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί. Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν συστήματα που να είναι σε θέση να λύσουν προβλήματα αυτόματα χωρίς να απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση.

Τα self-driven αυτοκίνητα είναι ένα καλό παράδειγμα εφαρμογής AI συστημάτων στον ασφαλιστικό χώρο. Άλλα παραδείγματα CC στο χώρο με προηγμένο self-learning μηχανισμό είναι:
Εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στο χώρο του underwriting και της διαχείρισης αποζημιώσεων που ασχολούνται με την αναγνώριση και επεξεργασία εικόνας. Τέτοια συστήματα εκπαιδεύονται από τον άνθρωπο συνήθως για αρκετό διάστημα, τα οποία μέσα από τις συνεχείς επαναλήψεις βοηθούν το λογισμικό να μάθει να συνδέει το αντικείμενο με το περιεχόμενο των εικόνων.
Εφαρμογές που χρησιμοποιούνται με την αναγνώριση φωνής και μετατροπής αυτής σε κείμενο, οι οποίες με την βοήθεια προηγμένων text analytics εργαλείων φθάνουν στο σημείο να αναγνωρίσουν μέχρι και την συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων που συνομιλούν. Υπάρχουν πλατφόρμες σήμερα που στην άλλη άκρη της γραμμής έχουν ένα ρομποτικό σύστημα που απαντά στον πελάτη.

Έρευνες που προέρχονται από τις μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων και πανεπιστημίων σχετικά με το μέλλον των AI συστημάτων προβλέπουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των σημερινών θέσεων εργασίας που γίνονται από τον άνθρωπο θα αντικατασταθεί από αυτά στο άμεσο μέλλον.

Σύμφωνα με την Deloitte:
Το 39% των θέσεων εργασίας στον νομικό τομέα θα αντικατασταθεί από τα ΑΙ μέσα στα επόμενα 10 χρόνια
Οι λογιστές έχουν 95% πιθανότητες να χάσουν τη δουλειά τους λόγω αυτοματισμών στο μέλλον
30% των θέσεων εργασίας του τραπεζικού τομέα θα χαθούν λόγω AI μέσα στα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια.

Σύμφωνα με την PwC:
32% των θέσεων εργασίας στις Τράπεζες και τις Ασφάλειες στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αντικατασταθούν από τα ΑΙ μέσα στα επόμενα 15 χρόνια
30% των θέσεων εργασίας θα αντικατασταθούν στο σύνολο τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, 38% στις ΗΠΑ, 35% στη Γερμανία, 21% στην Ιαπωνία θα χαθούν μέχρι το 2030

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης:
47% των συνολικών θέσεων εργασίας στην Αμερική θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν και να αναληφθεί από τους υπολογιστές μέχρι το 2033.

Στον ασφαλιστικό κλάδο παραδοσιακοί ρόλοι όπως underwriters, διαχειριστές αποζημιώσεων και οικονομικοί αναλυτές και σύμβουλοι αναμένεται να επηρεαστούν έντονα. Πρόσφατα είχαμε το παράδειγμα μιας Ιαπωνικής ασφαλιστικής εταιρείας Ζωής, η οποία αντικατέστησε 34 διαχειριστές αποζημιώσεων με την πλατφόρμα «IBM Watson Explorer».

Τα self-driven οχήματα βλέπουμε να επηρεάζουν ήδη την ασφάλιση αυτοκινήτου και αναμένεται να την επηρεάσουν ακόμη περισσότερο στο εγγύς μέλλον.

Τα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών αντιλαμβάνονται ήδη σε ένα σημαντικό βαθμό τις επιπτώσεις που φέρνει η χρήση προηγμένων AI πλατφορμών ή chatbots. Πολλές ιστοσελίδες προσφέρουν ήδη στους πελάτες τους την δυνατότητα να συνομιλήσουν με έναν εκπρόσωπο του τμήματος υποστήριξης πελατών κατά την περιήγησή τους, χωρίς να έχουν ένα ανθρώπινο όν στην άλλη άκρη της γραμμής.

Δεδομένου ότι όλοι αναμένουν ένα μεγάλο ποσοστό των σημερινών θέσεων εργασίας να αντικατασταθεί από AI συστήματα στο άμεσο μέλλον, είναι φυσιολογικό να έχουν ξεκινήσει να ακούγονται εντονότερα κάποιες φωνές ανησυχίας.

Πρόσφατα ο Bill Gates είπε ότι: «Εάν τα ρομπότ θέλουν τις δουλειές μας, θα πρέπει να πληρώσουν και τον φόρο μας», ενώ ο μεγάλος επιστήμονας Stephen Hawking εξέφρασε ανοιχτά τις ανησυχίες του σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την πιθανή απειλή που οι υπερ-ευφυείς μηχανές θέτουν για την ανθρωπότητα.

Κατά τη γνώμη μου ακόμη και εάν ένα σημαντικό ποσοστό των υφιστάμενων θέσεων εργασίας που σήμερα γίνονται από ανθρώπους, αντικατασταθεί από AI πλατφόρμες ή ρομπότ & Chatbots, η χρήση τους θα περιοριστεί στο να προτείνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές αφήνοντας τον άνθρωπο σε κρίσιμα θέματα να πάρει την τελική απόφαση αναλαμβάνοντας παράλληλα και την ευθύνη αυτής.

Είμαι σίγουρος δε ότι, όπως συνέβη με την έκδοση της πρόσφατης αυστηρής ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, το ίδιο θα συμβεί κάποια στιγμή στο μέλλον και με το νομικό πλαίσιο λειτουργίας που θα διέπει τις AI πλατφόρμες. Μια αντίστοιχη αυστηρή ρύθμιση θα έρθει που θα καθορίζει τους κανόνες λειτουργίας και τα όρια των ΑΙ, προστατεύοντας τον άνθρωπο και δίνοντας απαντήσεις σε ηθικά ζητήματα τα οποία συζητούνται σήμερα αγγίζοντας ακόμη και θέματα όπως η πιθανή φορολόγηση τους κ.α.

Στην Interamerican ξεκινήσαμε το ταξίδι του ψηφιακού μας μετασχηματισμού πριν από πολλά χρόνια. Πολύ νωρίς συνειδητοποιήσαμε ότι δεν μπορεί μια εταιρία να γίνει «digital champion» χωρίς να είναι «data champion». Για το λόγο αυτό επενδύσαμε σημαντικά τα τελευταία 5 χρόνια σε προηγμένα AI συστήματα και BI τεχνολογίες αναπτύσσοντας παράλληλα με την κατάλληλη εκπαίδευση το ανθρώπινο δυναμικό μας, δημιουργώντας νέα ταλέντα και ρόλους, συνάπτοντας παράλληλα στρατηγικές συμμαχίες με τον ακαδημαϊκό χώρο προκειμένου να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της νέας εποχής.

*CIO & Services του Ομίλου Interamerican και πρόεδρος του Hellenic CIO forum

Μοιραστείτε το !


Post Comment

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *