Η EIOPA δημοσίευσε τη δεύτερη Έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της Οδηγίας για τη Διανομή Ασφαλίσεων (IDD), όπου μεταξύ άλλων εξετάζει:
Τυχόν αλλαγές στη δομή της αγοράς των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών·
τυχόν αλλαγές στα πρότυπα της διασυνοριακής δραστηριότητας, τη βελτίωση της ποιότητας των μεθόδων παροχής συμβουλών και πωλήσεων και τον αντίκτυπο της IDD στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εάν οι αρμόδιες αρχές είναι επαρκώς εξουσιοδοτημένες και διαθέτουν επαρκείς πόρους για την εκτέλεση των καθηκόντων τους.
Ακολουθήστε στο youtube για νέα εμπειρία ενημέρωσης και στo Google News
Στα ευρύτατα της έρευνας η EIOPA σημειώνει ότι τα δύο τελευταία χρόνια ο υψηλός πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων είχαν σημαντική επίδραση στην ασφαλιστική αγορά και στους καταναλωτές με τα παρακάτω επακόλουθα:
Ο αριθμός των εγγεγραμμένων διαμεσολαβητών μειώθηκε περαιτέρω τα τελευταία δύο χρόνια, μια τάση που είχε ήδη σκιαγραφηθεί στην προηγούμενη έκθεση.
Η ποιότητα των συμβουλών και οι μέθοδοι πώλησης έχουν βελτιωθεί σε ορισμένα κράτη μέλη, για παράδειγμα ως αποτέλεσμα των διορθωτικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις αρμόδιες εθνικές εποπτικές αρχές (ΕΑΑ). Ωστόσο, σε άλλες δραστηριότητες έχουν αποκαλύψει σημαντικές ελλείψεις που σχετίζονται με συμβουλές και μεθόδους πώλησης.
Για παράδειγμα, οι ΕΑΑ τόνισαν περιπτώσεις όπου οι απαιτήσεις και οι ανάγκες του πελάτη δεν έχουν ληφθεί δεόντως υπόψη από τον διανομέα ασφαλίσεων στη διαδικασία πώλησης.
Τα αρχικά στοιχεία από τις ΕΑΑ σχετικά με την εφαρμογή των νέων κανόνων βιωσιμότητας καταδεικνύουν προκλήσεις για τους καταναλωτές να κατανοήσουν τις γνωστοποιήσεις και τις περίπλοκες έννοιες που εισάγουν οι νέοι κανόνες και για τους διανομείς ασφαλίσεων να βρουν τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μαθήματα για να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για την κατανόηση του πλαισίου και την παροχή κατάλληλων συμβουλών στους πελάτες.
Οι εποπτικές δραστηριότητες των ΕΑΑ έχουν αποκαλύψει ελλείψεις στην εφαρμογή των κανόνων για τις προμήθειες και τις συγκρούσεις συμφερόντων, για παράδειγμα σε σχέση με χρηματικές πληρωμές που οδηγούν σε σύγκρουση συμφερόντων.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πιθανές επιζήμιες επιπτώσεις των προμηθειών στους καταναλωτές, αρκετές ΕΑΑ έχουν υιοθετήσει μέτρα σε εθνικό επίπεδο για να περιορίσουν περαιτέρω την πληρωμή/λήψη προμηθειών, όπως ανώτατα όρια προμηθειών ή ενισχυμένους κανόνες γνωστοποίησης.
Τόσο η θεματική ανασκόπηση της EIOPA σχετικά με τις τραπεζοασφαλιστικές δραστηριότητες όσο και τις εποπτικές δραστηριότητες που αναλαμβάνονται από τις ΕΑΑ έχουν αποκαλύψει πρακτικές σταυροειδών πωλήσεων που ενδέχεται να βλάψουν τους καταναλωτές.
Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, την πώληση ασφάλισης κινητής τηλεφωνίας μαζί με ένα κινητό τηλέφωνο.
Download Report and factsheet summarising the main findings of the report