H “παροικία” των ΕΠΥ Ασφαλιστικών στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά

Του Γιάννη Χαρονικολάου

Τα τελευταία 10 χρόνια έχει αναπτυχθεί έντονα στην Ελλάδα μια παράλληλη αγορά, κύρια στις ασφάλειες αυτοκινήτου, με ασφαλιστικές εταιρίες που δεν έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην χώρα αλλά λειτουργούν δια αντιπροσώπων με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ).

Το καθεστώς αυτό προβλέπεται από την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια των διασυνοριακών συναλλαγών και αφορά ασφαλιστικές εταιρίες που έχουν έδρα χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι οποίες μπορούν να ασκούν δραστηριότητα στην ιδιωτική ασφάλιση  δια αντιπροσώπων χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση έδρας ή η λειτουργία υποκαταστήματος.

Αν και είναι εκατοντάδες οι ασφαλιστικές εταιρίες που έχουν δηλώσει άσκηση εργασιών (σε διάφορους κλάδους )  με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών στην Ελλάδα ελάχιστες είναι αυτές που έχουν κάποια έντονη δραστηριότητα.

Αυτές που έχουν έντονη δραστηριότητα είναι ασφαλιστικές εταιρίες που έχουν ορίσει αντιπροσώπους να ασκούν δραστηριότητα στην ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτου και οι οποίες υποχρεωτικά γίνονται και μέλη του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Αυτοκινήτου.

Στην διαδρομή των τελευταίων 10 χρόνων υπολογίζεται ότι κοντά στις 15 ασφαλιστικές εταιρίες έχουν δραστηριοποιηθεί με καθεστώς ΕΠΥ στην ασφάλιση αυτοκινήτου και σήμερα  είναι ενεργές περίπου στις 10.

Από τις εταιρίες που ξεκίνησαν να κάνουν εργασίες στην Ελλάδα, τα τελευταία 10 χρόνια,  ως ΕΠΥ δύο από αυτές στην πορεία αναβάθμισαν την παρουσία τους δημιουργώντας υποκατάστημα. Πρόκειται για την Κυπριακή Ηellas Direct  και την Βουλγαρική Euroins.

Επίσης υπήρξαν και εταιρίες όπως η Βρετανική, μέσω Γιβραλτάρ, Enterprise Insurance που έβαλε λουκέτο πριν τέσσερα χρόνια και οι ασφαλισμένοι σε αυτή, που έχουν εκκρεμείς απαιτήσεις από τροχαία ατυχήματα, αποζημιώνονται μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου. 

Επίσης λουκέτο έβαλε και η με καθεστώς ΕΠΥ Δανέζικη Qudos της οποίας οι ασφαλισμένοι με εκκρεμείς αποζημιώσεις αποζημιώνονται απευθείας από τον εταιρία που την εκπροσωπούσε καθώς το λουκέτο δεν ήταν άμεσο αλλά  έμμεσο και υπήρξε σχετική ρύθμιση από το Δανέζικο Επικουρικό Κεφάλαιο.Το ίδιο συνέβη με την επίσης Δανέζικη Ασφαλιστική Alpha Insurance που επίσης έβαλε λουκέτο αλλά ήταν με καθεστώς υποκαταστήματος στην Ελλάδα.

Αυτή την στιγμή από τις ενεργές ΕΠΥ Ασφαλιστικές στην Ελλάδα στην ασφάλιση αυτοκινήτου  προκύπτει ότι τρεις από αυτές  έχουν έδρα  την Μάλτα, μία την Βουλγαρία, μια την Ρουμανία, μία την Σλοβενία, μια την Γαλλία, μια την Ιρλανδία, μία την Γαλλία, μία το Λουξεμβούργο.

Ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησαν φήμες για την είσοδο στην Ελλάδα μιας ακόμη εταιρίας με έδρα στην Βουλγαρία η οποία έχει την σχετική άδεια δραστηριότητας στην Τράπεζα της Ελλάδος αλλά δεν εμφανίζεται ακόμη στα μέλη του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Οι ΕΠΥ Ασφαλιστικές ως κομμάτι της αγοράς στην Ασφάλιση Αυτοκινήτου θεωρούνται ότι κατέχουν ένα σημαντικό μερίδιο αφού ο ασφαλισμένος σε αυτές στόλος αυτοκινήτων κυμαίνεται λιγο πάνω από τις 600.000 αυτοκίνητα.

Μάλιστα, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών έχει αποφασίσει να δέχεται ασφαλιστικές με αυτό το καθεστώς και στο Σύστημα Φιλικού Διακανονισμού και μέχρι στιγμής δύο από τις ασφαλιστικές αυτές έχουν ενταχθεί στο σύστημα.

Σχετικά με τους εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιριών αυτών στην Ελλάδα προκύπτει ότι υπάρχουν εταιρίες διαμεσολάβησης ή μεσιτείας  που αντιπροσωπεύουν άνω των δύο ασφαλιστικών με καθεστώς ΕΠΥ, ενω ένα πρώην στέλεχος μεγάλων ασφαλιστικών εταιριών έχει σημαντικό ρόλο σε ΕΠΥ Ασφαλιστική που έχει έδρα την Σλοβενία.



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *