Pulse RC: Το 88% των Ελλήνων κάνει χρήση του Internet. Διπλασιάστηκαν όσοι αγοράζουν από e-shop λόγω Covid-19

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (88%) χρησιμοποιούν πλέον τακτικά (από «κάποιες φορές την εβδομάδα έως κάθε μέρα») το Ίντερνετ – και 2% μπαίνει «κάποιες φορές το μήνα»!

Αυτό προκύπτει από την  πρώτη έρευνα της Pulse RC για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στην Αττική, που έγινε  στην καρδιά της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.

Ειδικότερα σύμφωνα με την έρευνα από όλους όσοι μπαίνουν στο Ίντερνετ «από κάποιες φορές το μήνα έως κάθε μέρα» (90% του συνόλου του δείγματος)…:

• το ποσοστό αυτών που πραγματοποιούν τακτικά (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα (e- shop) στο Ίντερνετ, είναι υπερ-διπλάσιο τώρα, σε σύγκριση με πριν από την επιδημία του νέου κορωνοϊού (είναι 20% – ήταν 9%) – άλλο 31% αγοράζει κάποιες φορές το μήνα!

το ποσοστό των Ελλήνων που συναλλάσσονται τακτικά (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) ηλεκτρονικά με το Δημόσιο και τις Τράπεζες ανέρχεται στο 37% – και 38% πράττει το ίδιο κάποιες φορές το μήνα!

σχεδόν οι έξι στους δέκα (57%) αξιοποιούν την τηλε-εργασία τακτικά. Στις πιο «ενεργές» εργατικά/επαγγελματικά ομάδες, το ποσοστό αυξάνεται στο 66% (ελεύθεροι επαγγελματίες /επιχειρηματίες και δημόσιοι υπαλλήλοι) και στο 71% (ιδιωτικοί υπάλληλοι)!

• αντίθετα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, μειωμένο καταγράφεται το ποσοστό των καταναλωτών που τακτικά επισκέπτονται καταστήματα της περιοχής τους (τροφίμων, φαρμακεία, περίπτερα κλ.π.) για αγορά διαφόρων ειδών (52% από 71%).

Σχετικά με την  αξιολόγηση των  e-shops για διαδικτυακές αγορές η έρευνα έδειξε: 

Οσοι αγοράζουν (από κάποιες φορές το μήνα έως σχεδόν κάθε μέρα) από ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) στο Ίντερνετ (δηλαδή το 51% αυτών που μπαίνουν στο Ίντερνετ «από κάποιες φορές το μήνα έως κάθε μέρα», ή αντίστοιχα το 46% του Γενικού Πληθυσμού)…:

• οι περισσότεροι (τρεις στους τέσσερις, 73%) πραγματοποιούν περισσότερες αγορές από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα – άλλο ένα 16% μοιράζει τις αγορές του μεταξύ e-shops της χώρας μας και του εξωτερικού και μόνο το 6% αγοράζει κυρίως από καταστήματα του εξωτερικού,

• άλλοι τόσοι (εφτά στους δέκα, 71%) εμπιστεύονται (αρκετά έως πολύ) τις αγορές μέσω ίντερνετ,

• ακόμα περισσότεροι (76%), βρίσκουν (αρκετά έως πολύ) ικανοποιητική την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών και

• επίσης πολλοι (σχεδόν εφτά στους δέκα, 68%) είναι ικανοποιημένοι (αρκετά έως πολύ) και από την ποιότητα εξυπηρέτησης (όπως συνέπεια, τιμές, υποστήριξη)!

• Τα αρνητικά ποσοστά αξιολόγησης στους παραπάνω τομείς είναι ελάχιστα!

Ανακοίνωση του Ε.Ε.Α που έκανε την έρευνα αναφέρει:

Μεγάλη έρευνα του Ε.Ε.Α. με την Pulse RC για το σήμερα και το αύριο της επιχειρηματικότητας μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και για το ρόλο των Επιμελητηρίων

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, σε μία ακόμα καίρια παρέμβαση του για την στήριξη του επιχειρείν, πραγματοποίησε την πρώτη μεγάλη έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ένα θέμα εξαιρετικά επίκαιρο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και των αλλαγών που συντελούνται στις ζωές όλων. 

Η έρευνα που διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής, σε δείγμα μεγαλύτερο των 1000 ερωτηθέντων, έγινε από την εταιρεία Pulse RC στο διάστημα από 12 έως 15 Απριλίου 2020.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι αποκαλυπτικά για τις ηλεκτρονικές αγορές που πραγματοποιούν οι πολίτες, τις αλλαγές στις αγοραστικές τους συνήθειες, για την εμπιστοσύνη τους στα ηλεκτρονικά καταστήματα, το πως αξιολογούν τις αγορές μέσω διαδικτύου, αλλά και για το ρόλο των Επιμελητηρίων στη νέα πραγματικότητα. 

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου τονίζει για την έρευνα: 

«Πρόθεση μας με τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας ήταν η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο κατακτά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και στη χώρα μας. Για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε όλοι μαζί την «επόμενη μέρα» μετά την πανδημία, είναι απαραίτητο να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα αλλά και στις τεχνολογικές εξελίξεις. Δεν είναι τυχαίο που ως Επιμελητήριο επενδύουμε σε σημαντικό βαθμό στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προκειμένου να αναβαθμιστούν και να αποκτήσουν ένα σημαντικό ¨εργαλείο¨ στην προσπάθεια της επαγγελματικής τους επιβίωσης εν μέσω του νέου κύκλου της ύφεσης που προκαλεί ο κορονοϊός. 

Πολύ σημαντικά θεωρώ όμως και τα συμπεράσματα της έρευνας σχετικά με το ρόλο των Επιμελητηρίων της χώρας, καθώς αποδεικνύεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό των πολιτών εκτιμά το έργο που προσφέρουν τα Επιμελητήρια, γεγονός που μας προκαλεί ικανοποίηση αλλά και αυξάνει τις υποχρεώσεις μας απέναντι στα μέλη μας αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Παράλληλα αποτελεί και ένα μήνυμα προς την κυβέρνηση σχετικά με το ρόλο που πρέπει να έχει ο Επιμελητηριακός θεσμός για τη χάραξη του σχεδίου επανεκκίνησης της οικονομίας μας».   



Προτεινόμενα Άρθρα

Συντάκτης: News Team

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ *