Με την παρακάτω ανάρτηση στο blog της εταιρίας η Εθνική Ασφαλιστική απαντά στις πιο συχνές ερωτήσεις σου για την ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών
Η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών είναι η κάλυψη που σε αποζημιώνει σε περίπτωση που η περιουσία σου – το σπίτι, το αυτοκίνητο ή η επιχείρησή σου – υποστεί ζημιές λόγω γεγονότων όπως: σεισμός, πλημμύρα, πυρκαγιά, χαλαζόπτωση, παγετός, θύελλα κ.ά.
1. Πόσο κοστίζει;
Το κόστος είναι ιδιαίτερα χαμηλό σε σχέση με τη δυνητική ζημιά που μπορεί να προκληθεί. Υπολογίζεται με βάση ενδεικτικά :
- Την αξία του περιουσιακού στοιχείου (οικία, αυτοκίνητο, επιχείρηση)
- Την τοποθεσία και επικινδυνότητα της περιοχής (δάσος, ποτάμι, σεισμογενής περιοχή κ.λπ.)
- Την ηλικία και κατασκευή του κτιρίου (υλικά, κατάσταση)
- Το είδος και την έκταση της κάλυψης (σεισμός, πλημμύρα, χαλάζι κ.λπ.)
- Το ύψος απαλλαγής, δηλαδή τη συμμετοχή του Ασφαλισμένου στη ζημιά
2. Είναι υποχρεωτική;
Ναι, σε ορισμένες περιπτώσεις.
Από 1/6/2025:
- Υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων για πυρκαγιά και πλημμύρα
- Αφορά όλα τα οχήματα που σταθμεύουν στην Ελληνική επικράτεια
- Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβεις κρατική ενίσχυση
Για Επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα > €500.000/έτος:
- Οφείλουν να ασφαλίσουν τουλάχιστον το 70% της αξίας της περιουσίας τους για δασική πυρκαγιά, πλημμύρα και σεισμό
3. Μπορώ να την προσθέσω στο υπάρχον ασφαλιστήριό μου;
Ναι. Η κάλυψη φυσικών καταστροφών προστίθεται ως συμπληρωματική σε ασφάλιση κατοικίας, οχήματος ή επιχείρησης.
4. Καλύπτονται προσωπικά αντικείμενα, εξοπλισμός & έπιπλα;
Ναι. Ασφαλίζεται το λεγόμενο κινητό περιεχόμενο (π.χ. εξοπλισμός, ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ.λπ.)
Τι χρειάζεται:
- Αναλυτική περιγραφή με διευκρίνιση αν ο εξοπλισμός καλύπτεται εντός ή και εκτός του ασφαλιζόμενου χώρου
- Εκτίμηση αντικατάστασης
- Απόδειξη αγοράς / παραστατικά
- Φωτογραφίες με σειριακούς αριθμούς (όπου υπάρχουν)
5. Τι κάνω σε περίπτωση ζημιάς;
Η διαδικασία αποζημίωσης βήμα-βήμα:
- Άμεση αναγγελία στον Ασφαλιστικό σου Διαμεσολαβητή ή την Εταιρεία
- Φωτογραφίες & βίντεο των ζημιών
- Λίστα ζημιών, αποδείξεις, βεβαιώσεις από αρμόδιες Αρχές
- Περιορισμός ζημιάς (αν είναι ασφαλές) και τήρηση σχετικών αποδείξεων
- Υποβολή δήλωσης ζημιάς
- Αυτοψία πραγματογνώμονα
- Υπολογισμός & καταβολή αποζημίωσης (με τραπεζική κατάθεση)
6. Τι διάρκεια έχει η κάλυψη; Ποιος εγγυάται την αξιοπιστία;
- Τυπική διάρκεια: Ετήσια
- Η κάλυψη ισχύει μόνο αν το ασφαλιστήριο είναι ενεργό και έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα ασφάλιστρα. Οι Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος
- Εμπίπτουν στο πλαίσιο Solvency II, διασφαλίζοντας φερεγγυότητα και πληρωμή των αποζημιώσεων
- Μάθε αναλυτικά τις καλύψεις σου – μην στηρίζεσαι σε υποθέσεις
7. Ποιος μπορεί να με ενημερώσει υπεύθυνα;
Οι πιστοποιημένοι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι δίπλα σου για:
- Προσωποποιημένη ανάλυση των αναγκών σου
- Ενημέρωση με ορθότητα και πληρότητα για επιλογές και καλύψεις
- Υποστήριξη σε κάθε στάδιο – από την ασφάλιση έως την αποζημίωση
Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής σου μπορεί να σε καθοδηγήσει υπεύθυνα σε κάθε βήμα. Εδώ μπορείς να βρεις το διευρυμένο δίκτυο συνεργατών μας.
Διάβασε περισσότερα στο blog μας: Ασφάλιση από φυσικές καταστροφές: Τι πρέπει να γνωρίζεις