Παντελής Ξανθίδης | Ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με θύμα έναν 44χρονο φουκαρά από το Μπαγκλαντές, που συνέβη τα ξημερώματα στην Αγίας Άννης έρχεται να ‘’υπενθυμίσει’’ σε ιθύνοντες και αρμοδίους, αιρετούς και μη, ότι υπάρχει μία ανοιχτή ‘’πληγή’’ στους δρόμους (και στα πεζοδρόμια!) που για αγνώστους λόγους (;) κλείνουμε τα μάτια!
Είναι το ΠΑΤΙΝΙ, αυτό το απλό και ηλεκτρικό μέσον μεταφοράς, για το οποίο ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά πατίνια είναι απαγορευμένα για άτομα κάτω των 15 ετών, οι χρήστες άνω των 15 ετών πρέπει να φορούν κράνος και οι ταχύτητες περιορίζονται στα 25 χλμ./ώρα. Επιπλέον, απαγορεύεται η χρήση τους σε οδούς υψηλής επικινδυνότητας και η χρήση τους για “αντικοινωνική οδήγηση”, ενώ οι δήμοι μπορούν να καθορίσουν ειδικές ζώνες στάθμευσης.
Τα προβλεπόμενα από τον ΚΟΚ δεν βλέπουμε να τηρούνται ούτε και έχουν ενεργοποιηθεί σχετικώς οι αρμόδιες αρχές. Το δε σημερινό δυστύχημα, είναι κάτι που δυστυχώς δεν προξενεί εντύπωση, αφού είναι κάπως αναμενόμενο από το απερίγραπτο κομφούζιο που γίνεται σε δρόμους και πεζοδρόμια από τα πατίνια!
Τον περασμένο Ιούλιο είχαμε ένα σοβαρό ατύχημα, όπου ένας με πατίνι έπεσε πάνω σε πεζό με τόση ταχύτητα που τον πέταξε κάτω και τον έστειλε στο νοσοκομείο ως πολυτραυματία! «Ούτε νταλίκα να είχε πέσει επάνω σου», του είπαν οι γιατροί! (κλικ Ε Δ Ω) Και πόσα άλλα ατυχήματα δεν έχουν γίνει με τα πατίνια και παρ’ όλα αυτά κανενός ‘’δεν ιδρώνει τα’ αυτί του’’…
Με το άκουσμα της είδησης για τον άτυχο 44χρονο, έγινε η παρακάτω ολιγόλογη ανάρτηση στο f/b:
“Νεκρός 44χρονος σε τροχαίο με πατίνι στην Πέτρου Ράλλη… Στους πόσους νεκρούς θα ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν η υπόθεση “πατίνι”;”.
Και σε χρόνο “dt”, οι παρεμβάσεις, όπως:
- Άκρως επικίνδυνα και για τους πεζούς που κάνουν τη βόλτα τους ή απλώς περπατούν αμέριμνοι σε πεζόδρομους, καθότι ως ηλεκτρικά και αθόρυβα εμφανίζονται δίπλα τους απροειδοποίητα…
- Υπάρχει και αδιαφορία του νομικού κόσμου!
- Κάτι πρέπει να γίνει τους βλέπω και φοβάμαι πολύ κρίμα…
- Να αποσυρθούν από την αγορά και όσα υπάρχουν, από την κυκλοφορία. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ωχ! Δηλαδή να θιγούν οικονομικά συμφέροντα?
- Από ποιους ζητάς να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν; Από αυτούς που την ζωή μάς την έχουν κάνει πατίνι;
- Μας έχουν κάνει τη ζωή πατίνι. Μπαίνουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα ανεβοκατεβαίνουν σε δρόμους και πεζοδρόμια, τα αφήνουν όπου βρουν, τρώνε ακόμη και θέσεις παρκινγκ, κανένας δεν σέβεται – και γιατί άλλωστε- τον ΚΟΚ, κράνη ανύπαρκτα, ταχύτητες μεγάλες κλπ. Η αναρχία σε όλο της το μεγαλείο. Η μικροκινητικότητα που θά ‘θελαν οι συγκοινωνιολόγοι ξέφυγε…
Ναι, το ‘’στους πόσους νεκρούς’’ είναι λίγο μακάβριο, αλλά είναι ρεαλιστικό ερώτημα, όπως δεν είναι… σουρεαλιστικά όσα εκφράστηκαν στις παρεμβάσεις.
Το ερώτημα που τίθεται σχετικά με το σημερινό δυστύχημα, αλλά και με το προ καιρού προαναφερθέν ατύχημα είναι σχετικό με τους οδηγούς πατινιού. Δηλαδή, το θύμα του δυστυχήματος και ο θύτης του ατυχήματος, θεωρούνται οδηγοί τροχοφόρου; Οδηγοί χωρίς άδεια οδήγησης και τροχοφόρα δίχως άδεια κυκλοφορίας και ασφάλιση. Μάλιστα!
Ίσως αυτό να είναι νομικό πρόβλημα, αλλά το να έχει γίνει όλο το Λεκανοπέδιο πίστα… πατινάζ, ίσως η υπόθεση πρέπει να απασχολήσει και τις κατά τόπους δημοτικές αρχές.
Αν μιλάμε για τον Πειραιά, ο Δήμος πρέπει να κοιτάξει πολύ σοβαρά το θέμα όπου το κέντρο της πόλης (και όχι μόνο) είναι έρμαιο τού κάθε αυθαίρετου που με το πατίνι του ‘’αλωνίζει’’ δρόμους και πεζοδρόμια! Όπως και κάποια μηχανάκια και ποδήλατα…
Στην περίπτωση που θεωρηθεί δύσκολο να μπει κάποια τάξη π.χ. με τον ορισμό διαδρομών κλπ, τότε ας οριστούν πεζοδρόμια που θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια οι πεζοί. Ναι, να οριστούν πεζοδρόμια ΜΟΝΟΝ για πεζούς!
Όσο για το όλο θέμα περί πατινιού, θα βρεθεί κάποια λύση εάν και εφ’ όσον ο πολιτεία θέσει ένα όριο ανοχής για ατυχήματα και δυστυχήματα…
Πηγή: .typospeiraiws.gr