
Σχετική ανακοίνωση του ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών αναφέρει τα παρακάτω:
To οχτάμηνο του 2025, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.082 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 211.047,02 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.
Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
Α/Α | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστά | |
1 | Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις | 352 | 16,91 | |
2 | Πωλήσεις από απόσταση | 336 | 16,14 | |
3 | Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας | 284 | 13,64 | |
4 | Πάροχοι τηλεπικοινωνιών | 278 | 13,35 | |
5 | Πάροχοι φυσικού αερίου | 162 | 7,78 | |
6 | Ινστιτούτα – Γυμναστήρια | 132 | 6,34 | |
7 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 90 | 4,32 | |
8 | Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια | 84 | 4,03 | |
9 | Αεροπορικές μεταφορές | 69 | 3,27 | |
10 | Τουριστικές υπηρεσίες | 44 | 2,11 | |
11 | Τραπεζικές υπηρεσίες | 36 | 1,73 | |
12 | Σούπερ μάρκετ | 34 | 1,63 | |
13 | Λοιπές καταγγελίες | 32 | 1,54 | |
14 | Πάροχοι Νερού | 24 | 1,15 | |
15 | Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών | 18 | 0,86 | |
16 | Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος | 16 | 0,77 | |
17 | Ακίνητα – Ενοίκια | 14 | 0,67 | |
18 | Εκπτώσεις | 12 | 0,58 | |
19 | Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές | 12 | 0,58 | |
20 | Δημόσιες υπηρεσίες/ Υπηρεσίες ΟΤΑ | 10 | 0,48 | |
21 | Αστικές μεταφορές | 10 | 0,48 | |
22 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 10 | 0,48 | |
23 | Ακτοπλοϊκές μεταφορές | 10 | 0,48 | |
24 | Υπηρεσίες από ελεύθερους επαγγελματίες | 8 | 0,38 | |
25 | Μεταφορές ΤΑΧΙ | 6 | 0,29 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 2082 | 100,00 |
Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2025, δεχτήκαμε 210 καταγγελίες, 1.726 παράπονα, 146 ερωτήματα καταναλωτών.
Από το σύνολο των 2082 καταγγελιών, παραπόνων και ερωτημάτων μόνον 230 κατατέθηκαν από τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., που στηρίζουν τη λειτουργεία του, με τις συνδρομές τους. Οι υπόλοιπες κατατέθηκαν από καταναλωτές, που ήθελαν να επιλύσουν το πρόβλημά τους, χωρίς να εγγραφούν και να πληρώσουν συνδρομή (το τεράστιο ποσό των 30 ευρώ το χρόνο).
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 211.047,02 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 142.790,24 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 30.985,30 ευρώ
- Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 14.056,24 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και αερίου: 10.232,28 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών: 9.880,58 ευρώ
- Αποζημιώσεις από αεροπορικές εταιρίες: 1.906,34 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 549,08 ευρώ
- Αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρίες: 331,78 ευρώ
- Αποζημιώσεις από Δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ: 200.38 ευρώ
- Επιστροφές προκαταβολών: 114,80 ευρώ
Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.